Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Scottsdale

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Scottsdale

We vertrekken vanuit een bewolkt Palm Springs. Als we uit het raam kijken lijkt het fris buiten maar schijn bedriegt, het is opnieuw 38 graden.
We rijden door de woestijn richting Phoenix, een lange weg in de zinderende hitte.
In Blythe brunchen we in een lokaal tentje. Het is makkelijk om bij een fastfood keten te eten maar wij vinden het leuker om zo maar ergens binnen te lopen en met de lokale bevolking te eten. Ook deze keer maken we een goede keuze.
Pamela, rondborstig en stevig kauwgom kauwend (met open mond uiteraard) is onze serveerster vandaag. (het is hier normaal dat de persoon die verantwoordelijk is voor de tafel met gasten zich voorstelt en zegt dat ze "your server for today" is.)
Ze geeft ons de kaart en al snel maken we een keuze uit de te ruime keuze aan gerechten.
Pamela brengt het drinken en komt al snel met de refill als we een paar slokken hebben genomen. Ook normaal hier, je bestelt een drankje en na 3 slokken komen ze het bijschenken. Niks 2 keer een cola bestellen, de refill krijg je gratis, of je wil of niet.
Jammer dat dit alleen bij frisdrank geldt....
Onze brunch wordt geserveerd, opnieuw geen verkeerde keuze.
Vol gegeten rollen we weer buiten om in ze weg naar Phoenix te vervolgen.
We rijden al snel de staat Arizona binnen, meteen gevolgd door de vele gigantische cactussen aan de rand van de weg, mooi om te zien.
In Phoenix rijden we naar Scottsdale, een plaatsje wat grenst aan deze stad.
8 jaar geleden waren we hier ook, met de camper. Het valt ons sowieso op dat er veel minder campers rijden, dit heeft vast te maken met de economie.
In Scottsdale blijken we een prachtig appartement geboekt te hebben, met uitzicht op de golfbaan, geweldig!
We boeken er meteen een nachtje bij, via de site en niet via de receptie want dat scheelt gigantisch!
Om 20.00 uur hebben we een tafel laten reserveren bij een gezellig trendy restaurant downtown. We eten heerlijk, een gigantische steak, kijken daarna een filmpje en gaan vroeg naar bed.