Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Santa Fe

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Santa Fe

Uitslapen, inpakken en naar Albuquerque op zoek naar het restaurantje wat Tom heeft uitgezocht met hulp van Tripadviser. Dit restaurantje had goede recensies en maakt dit ook waar; eindelijk hebben we eens normale porties en gezonde ingrediënten.
We gaan op zoek naar "old town" en worden opnieuw positief verrast! Een prachtig groen park met daarom heen kleine oude gekeurde huisjes met onder de veranda's indianen die op gekleurde geweven tapijten hun spulletjes proberen te verkopen. Ze zitten rustig te kletsen en geven de toeristen de tijd om rustig te snuffelen. Niks "kijken kijken niet kopen" maar gewoon afwachtend of er iemand iets wil kopen. Tom koopt een geweven tapijtje voor een vriend en wij snuffelen rond...
De kleuren alleen al zijn prachtig, de mooi uitgedoste Indianen, de spulletjes die ze verkopen, het plein, de gekleurde oude huisjes en het gele kerkje uit 1780. Jammer maar we moeten verder want we willen door naar Santa Fe.
Opnieuw geven we een route in op de TomTom zonder snelwegen en komen we door prachtige wegen en rijden een stuk van Historic route 66. Ongelooflijk hoe snel de omgeving en natuur hier kan veranderen. Rode bergen, gele heuvels, bomen, struiken, palmbomen, indianenreservaten, canyons, woestijnen en dit alles binnen een paar km. Van het ene State Park rijden we in het andere, wat is het hier groots!
Met een beetje fantasie zien we op iedere berg een indiaan op de uitkijk staan.
Het hotel in Santa Fe lijkt op een pueblo, de kamer is in Indiaanse stijl, er hangen oude Indiaanse portretten, geweven tapijten en het handdoekenrek in de badkamer is gemaakt van aan elkaar geknoopte houten palen.
We stippelen een route uit voor morgen want we willen nog zo veel zien en de tijd die we daarvoor hebben begint te korten.
Tom zoekt opnieuw een lokaal restaurantje met goede recensies, we komen bij een Mexicaans gezellig eettentje terecht.
Na de enchilada's, burrito's en tortilla's rijden we door naar net centrum wat een beetje tegenvalt, we halen koffie en thee bij Starbucks en gaan terug naar het hotel. Na ja, filmpje kijken in onze Indiaanse kamer is ook leuk....