San Diego - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

San Diego

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bakersfield

Tom haalt koffie en een ontbijtje bij Starbucks. We pakken de spullen vast in, dan hoeven we deze alleen nog maar op te halen uit het hotel als we straks om 12 uur uit moeten checken. We lopen via Hollywood blvd richting Sunset blvd en onderweg volgen we de honderden sterren die op de Walk of Fame een plekje hebben gekregen. Veel bekende maar ook onbekende namen komen voorbij. Er zijn een aantal categorieën , zang, acteur, filmmaker, regisseur en zelfs Lassie en Kermit komen voorbij.
Tom begint steeds sneller te lopen als het Guitarcenter in zicht komt. Een giga winkel ....
De vloer van de hal van de winkel bestaat uit grote tegels met namen van bekende muzikanten en hun handafdrukken. Artiesten maar ook bands komen voorbij.
Queen, ACDC, Slash, Toto, Zappa, we maken foto's en Tom haalt eindelijk zijn Supa Trem effect voor zijn gitaar. Scheelt toch €60 euro....
Jammer dat hij zijn gitaar niet bij zich heeft.
We lopen terug naar het hotel, kopen nog wat kaarten en souvenirtjes , maken nog foto's en laten onze auto voorrijden ( jaja... ;-))
Via het exclusieve Rodeo Drive rijden we richting San Diego. De dure winkels en nog duurdere dames met kleine hondjes in kleine handtasjes die shoppen bij Rodeo Drive zijn leuk om te zien. Lyon en Tom vergapen zich aan de dure auto's . Uitstappen doen we maar niet, dit heeft geen zin met ons budget!
De eerste keer trouwens dat Lot & ik niet willen shoppen.....naja..kunnen shoppen.
Het kost ons weer uren om Los Angeles uit te komen. Het lijkt wel of je deze stad niet uit rijdt, zo groot is L.A . Een uur later zijn we nog in L.A...De wegen zijn druk, superdruk ondanks dat er 6/7 rijstroken naast elkaar zijn. Wij mogen op de linker baan rijden, de diamant lane. Dit is een soort carpoolstrook, iedereen die met meer dan 2 personen in een auto zit mag op deze baan rijden. Schiet lekker op overigens! Als je alleen in de auto zit en je rijdt er toch dan riskeer je een bekeuring van $341.
De weg richting het zuiden, naar San Diego is prachtig, We rijden langs de kust, een prachtig landschap met nog mooiere huizen op de heuvels rond San Diego.
Het hotel valt een beetje tegen maar dat is geen probleem omdat we hier allemaal slapen en meteen naar het oude centrum vertrekken. Eerst rijden we langs de haven waar we prachtige oude zeilschepen bewonderen een foto's maken van de stad aan het water.
We parkeren de auto in het oude gedeelte waar een gezellige sfeer hangt. Het doet ons een beetje aan New Orléans denken waar we 3 jaar geleden waren.
In een grote en gezellige shoppingmall in pueblo-stijl gaat Lot los. Helemaal blij met haar aankopen gaan we richting het hotel. Morgenvroeg nog maar even opnieuw naar het centrum want we willen toch ook nog wat van de stad zien... Alhoewel... We hebben ook nog een paar leuke winkeltjes gezien..?

• 11 Juli 2012 - 16:05

Marion:

Hoi hoi, wat een heerlijke reis weer, jullie genieten en dat is mooi.
    Hier regent het pijpenstelen, herfstvakantie, ha ha.
    groeten marion