Hollywood - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vroeg opgestaan, basic ontbijtje, deze keer maar geen wafels meer als ontbijt! We checken uit en rijden naar het zuiden richting L.A.
Via de kust rijden we door Malibu, langs Malibu Beach naar Hollywood. De kustweg is prachtig, druk en groots. Amerikanen zoeken vandaag het strand op omdat het zondag is, dames met letterlijk en figuurlijk weinig om het lijf lopen te flaneren op het brede zandstrand. De ene na de andere dure auto rijdt ons voorbij.
We vervolgen onze weg naar Hollywood en rijden al snel op Hollywoodboulevard. Het Roosevelt ligt werkelijk midden in het bruisende hart van Hollywood, we zitten dus op de eerste rang!
We geven onze autosleutels af en de auto wordt voor ons geparkeerd tussen alle Lambourgini's en Ferrari's .
Leve Hotwire! (de site waar we ook deze reis onze hotelletjes last minute mee boeken. Met een beetje geluk heb je een 4 sterrenhotel voor weinig, zoals vandaag..! We betalen nu ongeveer € 100 euro voor 4 personen ;-))
Omdat we vrij vroeg zijn besluiten we eerst wat te drinken en rijden daarna Beverly Hills in om (heel fout, dat weten we) sterren en hun huizen te spotten.
Tom regelt een star-map die je op iedere hoek van de staat uit een soort speciale star-map-paal kunt kopen voor 5$. Gewapend met plattegrond en honderden namen en adressen rijden we door Beverly Hills.
Helaas zijn we niet de eersten en hebben alle huizen heggen zo hoog als het huis zelf. Van een paar huizen zien we iets , zoals Mariah Carey , Gene Simons (vond Tom leuk) Eddie Murphie en Halle Berry.
Beverly Hills is prachtig, je kijkt je ogen uit. Wat een rijkdom, niet normaal, moet niet mogen...
Om 3 uur rijden we terug naar het hotel en lopen we Hollywood blvd op. Het is heet, druk en erg indrukwekkend. We volgen de walk of Fame, maken foto's en vragen de weg naar Amoeba. Speciaal verzoekje van Tom, het is de grootste onafhankelijke muziekzaak van Amerika. En groot is het er.... Overal waar je kijkt cd's, platen en accessoires. We laten Tom los en drinken even met 3 en een Starbucks om de hoek. Na een tijdje komt Tom met zijn buit de winkel uit...
We lopen terug naar Hollywood blvd en bezichtigen het Mann 's Chinese Theatre, de overkant van de walk of Fame en alle imitatie sterren die rondlopen. Wat een gekkenhuis! Leuk om even te zien...
Traditiegetrouw bezoeken we natuurlijk het Hardrockcafe waar we lekker eten en de broek van Frank Zappa , de gitaar van Bon Jovi en de gitaar van de Beach Boys bekijken.
S avonds bruist Hollywood blvd door alle neon reclames. Leuk om een keer mee te maken maar meer dan een dag hoeven we hier niet te zijn.
Morgenvroeg besluiten we voordat we naar San Diego rijden naar het Guitarcenter te gaan, Toms 2e verzoekje.