Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Tombstone

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tombstone

Redelijk op tijd vertrekken we richting Tuscon waar we het Saguaro National Park willen bezoeken. Het blijkt een fantastisch landschap te zijn met tot wel 15 meter hoge Saguaro cactussen die we kennen uit de Donald Duck
Ze kunnen wel 200 jaar oud worden en wegen soms tot 8 ton. Via de eenrichtings zandweg rijden we door een woud van cactussen. Op verschillende plaatsen stoppen we om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. In de verte dreigen de onweerswolken en af en toe flitst het. Toch is het nog 35 graden en blijft het droog. Tom beklimt een rots en maakt prachtige foto's. Gelukkig zien we pas daarna het bord waarop staat dat er slangen, reuze schorpioenen en gelukkig ook onschuldige eekhoorntjes in dit gebied wonen. Zeker weten dat Tom anders niet van het pad af had gemogen...
We halen bij de Subway lekkere broodjes en blijken een ware attractie voor het personeel daar. Ze blijven vragen stellen en vinden het Nederlands een geweldige taal die ze ook willen leren. Ja ja...zal wel...
We rijden door naar Tombstone, "The Town Too Tough to Die"
Als je nog nooit in het wilde westen geweest bent dan ben me er nu...
Ed Schieffelin kwam als soldaat naar het vlakbij gelegen Fort Huachuca maar hij verliet al snel het leger op zoek naar zilver. Zijn maten zeiden dat hij eerder zijn eigen grafsteen zou vinden omdat ze midden in Apachegebied zaten. Daarom noemde hij de plaats 'grafsteen'.
Het stadje komt zo uit een western, het verschil is dat dit echt oud is. Omdat het daardoor nogal toeristisch is, is daar slim op in gespeeld. De plaatselijke bevolking loopt in kleding uit de 19 e eeuw en er is regelmatig een ‘gunfight’.
We gaan eerst inchecken en rijden vervolgens terug naar het centrum waar we bij Crystal Palace eten. Het kan niet Amerikaanser, we eten een gigantische steak met mais, aan de bar staan cowboys en de barman is verkleed als Wyatt Earp.
Ook de serveersters mogen we niet vergeten.... ruim bedeelde dames met push-upp BH in een rode opzichtige jurk van rond 1900 . De cowboys aan de bar stoppen de fooi tussen haar borsten, zoals het hoort!
(dit laatste hebben wij maar niet gedaan)
Alles in deze saloon is nog origineel, Wyatt Earp en Doc Hoiday hebben hier echt rondgelopen. Geweldige ervaring...
Omdat het al laat is besluiten we morgenvroeg terug te gaan en ook de Boothill Graveyard te bezoeken.

• 16 Juli 2012 - 15:51

Pap En Mam:

wat een leuk verslag,net of we er zelf bij zijn