Asheville naar Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Asheville naar Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Asheville naar Roanoke

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

28 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Roanoke

Lekker uitgeslapen en om half 11 klaar om te vertrekken. We zijn inmiddels redelijk getraind in het snel douchen, inpakken, uitchecken en vertrekken.
In de diverse reisboeken die we bij ons hebben, hebben we gelezen dat de "Blue Ridge Parkway" een geweldig mooie weg van zo'n 700 km door de zuidelijke Appalachen is. Deze weg verbindt de Great Smoky Mountains (toevallig, daar zitten wij!) met Shanandoah National Park. Je zou zeggen; een perfecte route voor ons om naar het noorden door te reizen.
Vonden wij ook.
Enthousiast rijden we vanuit Asheville naar de parkway en starten onze route richting Roanoke. We moeten een beetje kilometers maken omdat we uiterlijk maandag in New York moeten zijn. Dinsdag ochtend moeten we de auto inleveren en we willen niet haasten!
Gisteren avond hebben we al bij Hotwire gekeken en een hotel voor 3 nachten in New York geboekt; het Sheraton New York Hotel in Manhattan.
Het ligt weer super en in een omgeving die we kennen van de vorige trip; bij Times Square en Central park. Precies goed voor ons!!!
Maandag moeten we dus daar zijn.

Vanmorgen vol enthousiasme begonnen aan onze trip via de Bue Ridge Parkway............
4oo km dus dat zou moet lukken.... We hadden alleen niet in de gaten dat het een en al kronkelweggetjes , haarspeldbochtjes, uitkijkpunten en bergweggetjes waren! Na ongeveer 20 km (uren later) waren we allemaal een beetje misselijk en nog niet veel verder.
Prachtige weg hoor, daar niet van, maar wat een bomen, gras, bergen, watervallen en bochten....
Al snel hierna besloten we de snelle route te nemen, dit beviel ons veel beter!
Toch maar de snelweg dus!
Deze mooie route heeft ons dus uren gekost!
Om 4 uur komen we aan in Roanoke, een vriendelijk plaatsje ten zuid westen van Washington DC.
Een mooi hotel, zwembad erbij dus nemen we even een frisse duik.
Daarna weer douchen en eten in het centrum.
Roanoke is gezelliger dan we dachten dus vinden we weer een super gezellig Italiaantje met life muziek!
Morgen naar Alexandria , iets onder Washington waar we weer een 4**** hotel hebben gevonden voor weinig!
Misschien wel voor 2 dagen omdat we dan wat meer tijd hebben om Washington te bezoeken.
Obama, here we come......

• 28 Augustus 2009 - 10:57

Marion:

Jullie maken heel wat kilometers.En reistabletjes moet je bij hebben,als je de bergen in gaat.Maar wat je hebt gezien was wel de moeite.Jullie zijn al weer bezig met terug komen, geniet nog maar lekker van deze twee bijzondere steden en de groeten

• 29 Augustus 2009 - 06:40

Ami:

Leuk , jullie zijn bijna in New York . Tom succes met je gitar jacht . En veel plezier allemaal .