New York, New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

01 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York, New York!
Na het douchen, genoten we van een heerlijk ontbijt in het hotel. Toch maar weer een poging gedaan om een lekkere wafel, dit keer konden we hem zelf maken met écht vers fruit en slagroom! Hij mislukt voor de helft, maar het gelukte deel was erg lekker! Lyon en Tom genieten van een heerlijk eitje met toast (wat zijn ze weer verstandig he!?) En Lotte gaat voor het verse fruit en de pindakaas!
Daarna terug naar de kamer, alles inpakken, uitchecken en op ons gemak op naar New York!
Onderweg rijden we langs een Guitar center maar helaas, deze verschepen geen gitaren en omdat we geen gedoe willen bij de douane besluiten we het in New York opnieuw te proberen! (alles boven de 430,- euro moet worden aangegeven bij de douane, en er moet belasting over betaald worden).
Al snel zien we de skyline van New York! Met kriebels in onze buik zitten we in de auto… We zijn er bijna!!!!!!
Alle herinneringen van 5 jaar geleden komen weer naar boven. ‘kennen jullie deze tunnel nog?’ en ‘in dat hotel zaten we toen!’ maar ook ‘KIJK!!! Chrysler bulding aan de linker kant.’ Echt fantastisch!
Ons Hotel, het Sheraton ligt aan Broadway, vlak bij Times Square. Mazzel, want dit stukje Manhattan kennen we goed: 5 jaar gelden zaten we hier vlak bij, net een straatje verder. We dumpen al onze spullen op de kamer en gaan opzoek naar National, de verhuurmaatschappij waar we onze auto in Miami bij gehuurd hebben. Het is even zoeken hoor! Maar uiteindelijk blijkt het op loop afstand te zijn. We maken ons laatste ritje met de auto, nemen afscheid, hahah. En gaan te voet New York City verkennen!
Raar dat je je ergens zo thuis kan voelen… We herkennen zo veel plaatsen, maar zien ook dat er veel dingen veranderd zijn. De sfeer is goed en erg gezellig in dit stukje Manhattan.
Het is inmiddels half 2 en hebben een beetje trek, tja je bent in New York… Dus pakken we op de hoek van de straat een lekkere Hot Dog! We sjokken terug naar het hotel waar we onze kamer een beetje gaan ‘inrichten’ we zitten hier de komende 4 dagen dus het moet wel een beetje gezellig zijn!
Na een uurtje besluiten we verder New York in te gaan. Langzaam lopen we richting Times Square. Omdat het hotel aan Broadway ligt hoeven we alleen maar de straat uit te lopen. Het blijft indrukwekkend! We hebben het gevoel dat er nu nóg meer reclameborden bij zijn gekomen en dat er minder auto’s rijden, veel stukken weg zijn ook afgezet en er zijn terrasjes gemaakt. Ziet er allemaal erg gezellig uit!
We komen onderweg opmerkelijke figuren tegen zoals The Naked Cowboy! Hij strijdt voor een plek als burgemeester van New York en doet dat in zijn onderbroek (met erg afgetraind lijf), met gitaar en cowboy hoed midden op Times Square. 50 meter verder staat de vrouwelijke vorm, alleen is zij 50 jaar ouder, iets minder afgetraind lijf: Laten we zeggen, het is gewoon uitgezakt…. Duidelijk de ordinaire versie van iets wat toch wel succesvol is.
Verder zien we levende konijnen, verschillende Micky en Minie figuren en zelfs een Hello Kity! Een grote kermis, maar hier hoort het zo! We lopen langs het hotel van 5 jaar geleden, het Novotel. En komen langs verschillende winkeltjes/restaurantjes waar we toen ook geweest zijn. Een restaurant is ons toen erg bijgebleven omdat de mensen die er serveren om en om een lied uit een musical zingen. Daarbij lopen ze over tafels en door het hele restaurant! Meestal zijn het mensen die graag als musical ster willen doorbreken en dit zien als een kans om ontdekt te worden. Het blijkt ook vaak te gebeuren dat personeel later in een echte Broadway musical staat! We besluiten hier ’s avonds te gaan eten maar eerst lopen we door richting het Central Park, ook vlakbij! Omdat het park enorm groot is en we er dus echt een halve dag aan moeten besteden pakken we vooraan iets te drinken en een ijsje en zitten even lekker op een bankje in de zon. Om ons heen gebeurt echt van alles! Overal spelen bandjes en lopen mensen dingen te verkopen.
We gaan nog even terug naar het hotel waar we wat relaxen en gaan naar Stardust! Het café met de zingende obers. Het is nog leuker dan de vorige keer en we eten er heerlijk.
Inmiddels is het donker, waardoor de opvallende verlichting van Times Square nóg veel mooier is dan vanmiddag! We lopen op ons gemak weer terug naar het hotel en onderweg maken we foto’s en lopen zo nu en dan een winkeltje binnen.
Morgen staan we weer vroeg op, zodat we veel aan de dag hebben en veel kunnen zien! We zijn erg benieuwd naar de rest van het o zooo leuke New York City!
Weltruste!

• 01 September 2009 - 06:27

Jeroen:

Eindelijk in NY!

Veel plezier daar nog de laatste paar dagen!

Groetjes :D

• 01 September 2009 - 07:49

Annemie/ Henri:

Hallo familie Van Hest!!
    Wij hebben deze site via je vader, Karin. Erg leuk om tamelijk rechtstreeks een heel reisverslag te zien.
    Geniet van de laatste dagen en groetjes uit Nederland,
    Annemie en Henri

• 01 September 2009 - 09:57

Cilia:

dag familie,
    wat een heerlijke vakantie . Leuk om zo met jullie mee te lezen. Geniet van de laatste dagen.
    groeten Cilia

• 01 September 2009 - 14:36

Ndidi:

ah, klinkt zo geweldig.
    en aangezien het weer in nederland ook niet zo meewerkt, ben ik eeeerg jaloers!

mis jullie wel! nog veeel plezier
    xxx

• 01 September 2009 - 16:59

Marion:

Geweldige stad, als ik mijn ogen dicht doe, loop ik met je mee.
    Heerlijk lekker genieten van de laatste dagen.Hier is het herfst aan het worden, niet leuk maar we doen het ermee.
    Let goed op en tot ziens groeten

• 01 September 2009 - 19:33

Naat:

Dag allemaal,
    Ik heb net weer even het geweldige reisboek doorgenomen, liep een paar daagjes achter. Wat zien jullie een hoop mooie dingen, geweldig!
    Nu New York nog even leegshoppen;-).
    Geniet nog van de laatste dagen en tot the next time.
    groetjes Naatje

• 02 September 2009 - 12:21

Liza:

Eindelijk is het dan zo ver na een hele mooie en gezellig reis zijn jullie in NY aan gekomen!
    Super leuk.

Erg leuk dat jullie dan ook zoveel herkennen en weer nieuwe dingen tegenkomen

Tom kan eindlijk voor zijn gitraar gaan kijken, hopelijk vind hij de gene die hij graag wou!

Het musical restaurant lijkt me echt super leuk!
    Lekkr vrolijk en veel gezelligheid.

Veel plezier deze laatste paar daagjes in de grote stad NY! & natuurlijk veel shop plezier ook!
    hihi

Liefs