Beren!!!!! en de Smoky Mountains. - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Beren!!!!! en de Smoky Mountains. - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Beren!!!!! en de Smoky Mountains.

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

26 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Asheville

Vanmorgen vroeg vertrokken naar het Nationaal Park de Smoky Mountains. Meteen na Gatlinsburg rijden we het natuurgebied in , slingerende weggetjes door de bergen met prachtige uitkijkpunten en beekjes. We haddden begrepen dat als je een beetje geluk hebt, je ook beren kon zien. Nou, dat hoeven ze geen 2 keer te zeggen want daar gaan we (de meiden ) dan ook voor! Al na een paar km ziet Karin aan de rechterkant van de weg een beer rondsjokken. Omdat je niet zomaar kan stoppen en er helaas auto's achter ons rijden ziet de rest van de familie niets! "ja ja , dat zal wel" klinkt het van alle kanten. Karin super enthousiast en blij over het feit dat zij wel een beer heeft gezien.
We blijven rondkijken en speuren tot Lotte opeens roept " kijk daar een beer in een boom!!!"
Je snapt de reactie van de rest van de familie......" Jaja dat zal wel!".
Lotte houdt voet bij stuk en het blijkt echt zo te zijn. De beer klom in een omgevallen boom. De rit door de Smokys heeft ons dus 2 beren opgeleverd!
Prachtig om dit zo in het wild te zien.
Na een uurtje rijden hebben we Cherokee bereikt. We (karin) hadden ons er veel van voorgesteld maar het is weer 1 grote kermis! Vreselijk. We begrijpen dat de Cherokee Indianen hun brood willen verdienen maar op deze manier... Bah!
Casino's, Mac's, 1000 dezelfde winkeltjes en eethuisjes en behalve aan het uiterlijk zien we niet dat we bij Indianen verblijven.
We eten even iets en besluiten snel door te gaan.
Weer een uurtje later komen we bij Asheville aan.We hebben een prachtige kamer in een resort ( we vallen in herhaling maar het zijn echt bodemprijzen!!) Dit lijkt een redelijk gezellig plaatsje maar we moeten het nog gaan ontdekken omdat het prachtige zwembad (het is ongeveer 30 graden) wel erg aantrekkelijk is. Lekker een paar uurtjes in de zon gelegen ( we hebben zo ongeveer een prive zwembad omdat de vakanties hier al zijn afgelopen)en zo even douchen en het stadje verkennen.
Nog even een paar feiten; we hebben inmiddels Florida, Alabama, Louisianna, Mississippi, Tennesse, en nu South Carolina bezocht. We hebben ongeveer 3500 km gereden (klinkt veel maar door de wisselende omgeving voelt het niet zo) en we hebben het erg naar onze zin!!

• 26 Augustus 2009 - 22:16

Marion:

Zo, de beer is los.
    Wat en avontuur,kijk uit naar jullie verdere avonturen. geniet ervan.

• 27 Augustus 2009 - 06:35

Hella & Paco:

Beregezellig !!!

• 27 Augustus 2009 - 09:02

Ami:

Beren, scary :)iedere geval, voorzigtig en vooral plezierberen :)