Natchez naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Natchez naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Natchez naar Memphis

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Memphis

Vanmorgen via Vicksburg (waar de beslissende slag tussen north and south gestreden werd in 1863 ) richting Memphis gereden. In Vicksburg kijken we nog wat rond en maken foto’s. Door zijn strategische ligging aan de Mississippi was deze plaats erg belangrijk voor het zuiden. (uiteindelijk hebben ze toch verloren!)
Na een bezoekje aan historische centrum gaan we richting Memphis. Omdat we heel onze reis de snelwegen proberen te vermijden om zoveel mogelijk te zien van de omgeving rijden we weer binnendoor. Toen we in 2004 in Amerika waren zorgde de route nog regelmatig voor bijna-echtscheidingen maar nu hebben we het goed geregeld! Een TomTom met de kaart van Amerika! Truus zegt dus waar we heen moeten en de sfeer is gewaarborgd!
Omdat we dus steeds instellen dat we snelwegen willen vermijden komen we op de meest aparte plekken. Dwars door mooie en minder mooie (zeg maar enge) woonwijken. Regelmatig klikken we de deuren op slot…
De weg naar Memphis is na Vicksburg verlaten. Alleen maar landbouwgebied en lange rechte wegen. (suikerriet, katoen, mais) Het was zelfs zo erg dat we ons afvroegen of we nog wel in de VS waren; NERGENS een mac of kfc te bekennen. En dat terwijl we er inmiddels wel op rekenen! Maarja, 350 km zonder een burger is dus niet te doen!
Na zo’n 200 km eindelijk een subway! Eten, plassen , de colabeker ” re-fillen “ (je betaalt hier 1 beker of glas en ze blijven maar bijschenken tot je genoeg hebt. Dus regelmatig 3 glazen voor de prijs van 1 p.p.) en door naar Memphis.
Ja, en dan Memphis…………………….. wat een relaxte stad! Overal klinkt muziek, iedereen danst en swingt op straat, er heerst een goede sfeer! Blues, Jazz, Rock…..muziekstores op iedere hoek! We voelen ons meteen thuis. Tom loopt rond alsof hij in de hemel is beland! Big smile , ohhh en aahhhh roepend als hij weer een bandje ziet spelen op een straathoek of in een kroegje. Natuurlijk heeft hij al bedacht dat hij beter hier zijn gitaar (nummer 3) kan kopen i.p.v New York. Hier swingt het echt! Tom heeft maanden gespaard voor zijn gitaar, weet exact wat hij wil en weet precies waar hij ze kan krijgen (dat dan weer wel! Haha) Hij heeft zelf het adres opgezocht, weet de afstand en de rijtijd dus we zullen er morgen aan moeten geloven. Het enige probleem is dus de tax die we moeten betalen als we hem (nieuw) meenemen. Ze zijn hier overigens wel 30 % goedkoper dus het blijft de moeite waard. We willen ook eventueel uitzoeken hoe het werkt als we hem laten verschepen.
’s Avonds met het trammetje weer terug naar Beale street waar het swingt. Neon reclames, straattoneel, bandjes, artiesten en werkelijk overal MUZIEK! We eten bij het legendarische BB King restaurant waar een goede band komt optreden. We moeten aansluiten om een tafel te krijgen maar dit willen we niet missen. Iedereen swingt en je kunt elkaar niet verstaan. De spare-ribs zijn heerlijk! Tom koopt een BB King-t-shirt en spot een Hardrock cafe. Zijn dag kan niet meer stuk!
Morgen naar Graceland (en de musicstore)

• 25 Augustus 2009 - 12:11

Ami:

beste vakantie gaangers. ik zie echt tom voor me . all die aaah en ooooh wat een muziekalle stad , dat is ook iets waar ik verlang . wat fijn dat jullie zo relex kan reisen , wens jullie nog veel meer en veel leuke reisen . xxxxxxxxxxxx