Van Mobile naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Van Mobile naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Van Mobile naar New Orleans

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New Orleans

Waar waren we gebleven?
Gisteren na aankomst in het Holiday Inn hotel in Mobile zijn we lopend opzoek gegaan naar een restaurantje om iets te eten. Mobile bleek een beetje uitgestorven en niet zo spetterend als beloofd. De gemoedelijke sfeer klopte wel! Iedereen leek in een traag tempo de dag door te komen. Te voet weinig gevonden dus hebben we de auto gepakt en zijn een beetje rond gaan rijden! Al snel komen we in een gezellig straatje met verschillende barretjes en knusse restaurantjes. We parkeren onze auto en moeten kiezen tussen een restaurantje waar ze de oesters “topless” serveren of ‘The Bull’ cantina & grill. De laatste sprak ons het meeste aan. Aangezien we van staat veranderd zijn vragen we om iets typisch uit deze streek. Als voorgerecht krijgen we een soort pikante muffins. Lekker maar niet spectaculair. Daarna volgen er 2 ingepakte pakketjes. We hebben geen idee wat het is en hoe we het moeten eten dus vragen om uitleg. De ober weet niet wat hem overkomt en zoekt naar de juiste woorden om het uit te leggen. Heel gemeen maar wij lagen in een deuk! Het is een soort van gestoofd vlees, kip en beef, ingepakt in maïsbladeren. Het laatste is niet eetbaar. Gelukkig dat we het vroegen…..
De volgende ochtend weer vroeg wakker, gedoucht en het dorpje ingelopen. Gisteren hadden we al een leuk restaurantje gevonden om te ontbijten dus daar zijn we naartoe gegaan. Heerlijk ontbeten! Alles vers en gezond, veel beter als gisteren bij de Mac!
Na het ontbijt op weg naar New Orleans. We hebben ons er veel van voorgesteld maar Lyon is de laatste weken veel gewaarschuwd voor de criminaliteit hier (Na orkaan Cathrina). Eigenlijk wil hij hier liever niet overnachten, maar omdat er in de buurt niks te vinden was besluiten we in het French Quarter in het Crowne Plaza hotel te boeken (leve Hotwire). Dit gebied is redelijk veilig.
We rijden via binnendoor weggetjes van Mobile naar New Orleans. Een prachtige route langs de kust. Het weer blijft verrassend! Achter je alles blauw, en voor je de lucht pik zwart! Een gigantische regenbui van 5 min, en daarna weer stralende zon! De temperatuur blijft 30+.
New Orleans is inderdaad verrassend. Van Cathrina zien we tot op heden niks. De wijk waarin ons hotel staat is een drukke rommelige gezellige buurt. Ons hotel ligt aan Bourbon street, de beroemdste, beruchtste maar in ieder geval bekendste straat van New Orleans. Het wemelt van goedkope kroegen en seks clubs….. Het lijkt wel op de Wallen in Amsterdam. Lyon’s voorzichtigheid wordt bevestigd. Tijdens onze wandeling door deze buurt houdt hij ons angstvallig in de gaten. We mogen niet stoppen, de kinderen moeten voorop en als een arend volgt hij. Onderweg zien we wel prachtige panden en overal klinkt muziek. Vooral de oude balkonnetjes spreken ons erg aan!
Snel lopen we richting de Mississippi via het historische New Orleans. Hier is het een stuk rustiger en veiliger! Tegenover het Hotel pakken we de ‘street car’ een soort van oude tram die door het Warehouse district rijdt. Onderweg komen we prachtige koloniaalse huizen tegen. Ook leuk om te zien hoe de jeugd in uniform instapt na een dagje highschool. De bevolking is hier in New Orleans 80% gekleurd, het swingt aan alle kanten!
We komen langs het VooDoo museum en VooDoo restaurants.
VooDoo verering leeft hier nog echt, het is afkomstig uit Afrika. Daar ontstond het als een soort voorouder verering onder West Afrikaanse stammen die als slaven naar Noord Amerika werden gebracht. Heel apart!
Na ons tram ritje lopen we naar het Hard Rock Café, natuurlijk op verzoek van Tom. We willen eigenlijk alleen iets drinken maar als we de menu kaart zien besluiten we er ook iets te eten! Tom loopt een rondje en maakt foto’s van outfits van o.a. Kiss en Michael Jackson. Volgegeten gaan we weer naar buiten, het is nog steeds bloed heet.
Eenmaal in het hotel overleggen we over wat we morgen gaan doen. We besluiten morgen verder te rijden naar Natchez. ’s Ochtends gaan we eerst een georganiseerde excursie maken door New Orleans.