Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Albuquerque

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Albuquerque

Om 10 uur rijden we richting Petrified Forest, het volgende nationale park. Dit park heeft een merkwaardig, kaal en kleurrijk landschap met enorme versteende naaldbomen. Het park is de grootste vindplaats van versteend hout.
Hoe meer het landschap erodeert, hoe meer fossiele resten hier opduiken van het bos dat hier 225 miljoen jaar geleden lag. Er zijn een aantal bijzondere oude fossielen gevonden van planten, vissen, enorme reptielen en dino's.
We rijden vanuit het zuiden het park in en kijken opnieuw onze ogen uit...
Er zijn regelmatig punten waar je mag stoppen maar het is verboden om van de weg af te gaan en zeker om stenen mee te nemen. Bij de ingang van het park is dat duidelijk gemaakt, je kunt op een enorme boete rekenen als je toch iets mee neemt. Bij de uitgang worden de auto's ook gecontroleerd.
Het noordelijke gedeelte van het park heet Painted Desert, de naam zegt al genoeg. Op verschillende punten kijk je uit over een prachtige canyon met rood gekleurde bergen en rotsen.
We kunnen 200 km ver kijken, geweldig!
Uiteraard maken we foto's en vervolgen onze weg naar Albuquerque, New Mexico. Opnieuw een lange rit van 450 km. We hebben een leuk hotel gereserveerd, op Tom's verzoek het Hardrock hotel!
Het hotel ligt buiten Albuquerque en het is een modern trendy maar vooral ' rockerig' gebeuren.
Overal hangen (zoals we gewend zijn bij de HR cafés) gitaren, kleding en andere attributen die je kunt bekijken. Een gitaar van No Doubt, een jurk van Maria Carrey, een outfitt van Avril Lavigne (Jezus wat is die dun..) en in de kamer hangt zelfs een geschreven kaartje van Elvis. (ziet er echt uit maar zal wel een replica zijn verwachten we)
De kamer is prachtig, overal hangen rock- sterren aan de muur, van de Beatles, Bob Dylan tot Chris Martin. (natuurlijk moet Tom even vertellen wie dat is, de zanger van Coldplay)
We eten heerlijk in het hotel-restaurant, morgen verkennen we Albuquerque wel...

• 18 Juli 2012 - 10:14

Nikki:

Leuk zo'n hardrockhotel! Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verslaaaaag....!! X