Show Low - Reisverslag uit Show Low, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Show Low - Reisverslag uit Show Low, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Show Low

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Show Low

Beetje uitgeslapen en net nog op tijd voor het ontbijtje wat deze keer inbegrepen is. (meestal niet het geval)
We rijden naar de Boothill Grave Yard, een begraafplaats op een heuvel met graven uit 1880 -1890.
Geweldig om te zien, bij de meeste graven staat hoe de desbetreffende persoon aan zijn of haar einde is gekomen, zoals stabbed, hanged by mistake, killed by a Chinaman of killed in a gunfight. Met een beetje fantasie zie je zo voor je..
Aan de hand van een info boekje lopen we langs de verschillende oude graven, achter ieder graf zit een eigen verhaal. Geweldig! 'Dutch Annie' ligt vrij vooraan, een van oorsprong Dutch lady die aan het hoofd stond van de rosse buurt van Tombstone.
George Johnson had pech, op zijn graf staat "Hanged by mistake" , hij kocht een gestolen paard en 'suffered the concequences'.
De meesten zijn killed by Indians, shot, murdered, een enkeling had een natuurlijke dood.
We gaan terug naar het centrum van Tumbstone, om natuurlijk nog even een paar souvenirtjes scoren. Lot koopt een sleutelhanger voor haar Twingo, Lyon ook een sleutelhanger met een bullet eraan. Hopen dat de douane even niet goed oplet?
Overal lopen cowboys , rijden koetsen en zijn gunfights. Dat laatste had voor ons niet gehoeven maar ja, ze moeten hier wel hun geld verdienen.
We drinken nog wat in de saloon van Big Nose Kate waar me gevraagd wordt "if I want to hang my husband?" Geen probleem hier namelijk, de strop hangt klaar, zij maakt wel een foto...
Ook al zou ik dat af en toe wel willen, dit gaat me net iets te ver dus sla ik deze keer maar over! :-)
We vertrekken richting het noorden, via Tuscon naar een plaatsje in de buurt van Petrified Forest, het volgende doel van onze reis.
Een flinke rit van 500 km maar oh zo mooi....
Omdat we zo min mogelijk snelwegen willen rijden komen we langs prachtige wegen door de betoverende natuur van Arizona. Tijdens deze rit verandert het landschap voortdurend. Het eerste stuk overheersen grote vlaktes, ongelooflijk hoe ver we kunnen kijken, daarna de rode bergen met de cactussen.
We rijden langs canyons, bergen, dwars door het Apache reservaat. Op de kaart zien we een gigantisch groot reservaat, in werkelijkheid is het ook groot maar vooral onbegaanbaar en droog. Laten we het erop houden dat ze wel weten wat ze weg geven/terug geven aan de native Americans. De Apache's leven in hutjes, vervallen caravans en bouwvallen. Ze proberen rond te komen van het toerisme, geen vetpot zo te zien.
Triest. Heel triest.
Na het reservaat wordt alles groener (tuurlijk) en vlakker. Het weer wordt minder, de temperatuur zakt naar 22 graden en in de verte begint het te flitsen.
Als we Show Low (ja zo heet het plaatsje) binnen rijden valt het met bakken uit de hemel. Geen wonder dat het hier zo groen is.
We hebben een heerlijke kamer met haard die we ook even gezellig laten branden.
Deze avond eten we in een Mexicaans restaurant en gaan redelijk vroeg naar bed.
Morgen weer een lange rit voor de boeg..