Op bezoek bij Obama - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Obama - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Obama

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

29 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington

Vanmorgen vroeg opgestaan en op weg naar Washington D.C.
Goede voorbereiding, we weten waar we moeten zijn dus ons kan niets gebeuren! Leve de TOMTOM!!
Deze opnieuw ingesteld op korte route zonder snelweg dus we zien weer de meest mooie maar ook vele achterbuurtwijkjes. Da's natuurlijk wel het mooie van de TomTom, dit apparaatje kijkt niet naar de omgeving! Zo zien we dus een hoop van het echte Amerika!
Voordat we naar het White House gaan willen we eerst het Pentagon zien. Dit ligt niet in het centrum van Washington maar in Arlington. (waar Ted Kennedy vandaag ook wordt begraven)
Het is bijna een stad op zich, er werken 23.000 mensen. Op zich niet zo spectaculair maar wel raar om het te zien. Hier vielen op 11 september 2001 dus ook 189 doden.
We bekijken het op een afstand en rijden door naar het centrum van Washington.
Natuurlijk hebben we in januari gekeken naar de benoeming tot president van Obama, en al snel herkennen we "The Mall" de 1.6 km lange boulevard waar het White House en het Capitool aan ligt. Omdat we gewoon met de auto de stad in zijn gereden en zelf alles willen bezichtigen (Excursies worden genoeg aangeboden)zoeken we een plekje voor de auto. We eten een heerlijk broodje , drinken wat en gaan op weg!
Als echte toeristen lopen we gewapend met camera en roepen "kijk het Witte huis!! ................"
Blijkt het het Capitool te zijn! Zo goed waren we dus niet voorbereidt!
Wij lachen...^^
Het Capitool, symbool van de democratie is al meer dan 200 jaar zetel van de wetgevende macht in de VS. Het is een indrukwekkend, prachtig gebouw! We lopen wat rond, genieten van het uitzicht en maken wat foto's. Als je met je rug naar het Capitool staat kijk je uit over enorme grasvelden, vijvers, beelden en in de verte zie je het Washington Monument. Dit ligt eigenlijk midden op het plein. Helemaal in de verte is het Lincoln Memorial. Het Witte huis ligt aan de linkerkant. Omdat het best grote afstanden zijn en de temperatuur boven de 30 graden stijgt besluiten we om met de auto richting het Washington Monument te rijden. Vanaf daar lopen we richting het Witte Huis. We moeten echt even zoeken. (wij niet alleen, er komen veel mensen vragend naar ons toe waar het Witte Huis is) Het Witte Huis is al meer dan 200 jaar de ambtswoning van de president. Op ongeveer 300 meter afstand mogen we het huis bekijken en foto's maken. De vlag hangt overal half stok ivm het overlijden van Ted Kennedy.
Hierna lopen we weer richting 'The Mall'. Tom wil graag naar het Lincoln Memorial, dit is een van de indrukwekkendste bezienswaardigheden in Washington. Gezeten in zijn neoklassieke tempel kijkt Abraham Lincoln uit over de vijver. Het beeld is 3 meter hoog. In 1963 werden op deze plaats 200.000 mensen tijdens een demonstratie voor burgerrechten toegesproken door Martin Luther King, met zijn toespraak 'I have a dream'. Het is inmiddels bloed heet en we slenteren weer terug naar het Washington Monument. Overal aan The Mall liggen museums. Door het weer hebben we hier niet echt veel zin in. We drinken wat, scoren een Hot Dog. We vinden Washington en zeker het centrum rondom The Mall echt indrukwekkend, het heeft een gezellige sfeer, echt een aanrader! Later in de middag rijden we richting Clayton.
Dit ligt tussen Washington en New York in. 's Avonds eten we heerlijk in een tapas restaurant in het nogal uitgestorven centrum.

• 31 Augustus 2009 - 00:08

Maggie:

Héééé dit vind ik niet kunnen ! Asiandomination aaaaaaghh!

"Gelukkig horen we iedereen (naja de echte toeristen om ons heen dan) deze zelfde fout maken. Japanners om ons heen roepen '#$%#*% WHITE HOUSE #$$#%!'
    Wij lachen...^^ "

Haha geniet van jullie laatste daagjes! x

• 31 Augustus 2009 - 06:28

Marion:

Zo dat was weer en bijzondere dag, de komende dagen is voor tom de jacht weer geopend, die gitaar ligt te wachten.
    Goede reis verder en de groeten