Blue Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Blue Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Blue Smoky Mountains

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

26 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Weer op tijd wakker en lekker ontbeten in het restaurantje wat bij het hotel zat. Na al dat ge-eet hebben we nu even geen zin in frietjes bij het ontbijt (normaal laten we die toch liggen) dus besloten we ze nu gewoon niet te bestellen. We worden raar aangekeken en de ober checkt het 2 keer. Toch hebben we aan een gebakken ei nog veel te veel en we slaan daarom 's middags de lunch over.
We vertrekken richting Rock City, het uitkijk punt boven Chattanooga. Via een kringel weggetje rijden we de berg op en genieten van het mooie uitzicht en de prachtige huizen. Tom beslist later i.p.v. in Westpoint, hier te gaan wonen! Alleen de naam al...
Jammer dat het zo commercieel is maar de route naar het uitzicht punt ver boven de stad is prachtig. Tussen rotsen, (waar de gemiddelde amerikaan niet doorheen kan...) over smalle paden en over een hangbrug komen we bij het uitkijk punt waar je 7 staten kan zien liggen. Oorspronkelijk is dit een uitkijkpunt van de Cherokee indianen. We genieten van de omgeving en van een koffie bij de Starbucks (ja ook die hebben ze boven op de berg) en rijden richting Gatlinburg. Deze plaats ligt nog nét voor de Blue Smoky Mountains en is daarom erg toeristisch. Boven op de berg hebben we weer via Hotwire een prachtig hotel geboekt voor weinig! We checken in en verbazen ons over het prachtige uitzicht vanaf de hotelkamer. We kijken uit over de vallei (vanaf de 12e verdieping). s'Avonds eten we heerlijke spare-ribs in het dorpje en lopen even rond. Het is voor ons toch iets te schreeuwerig en we gaan op tijd weer terug naar het hotel waar we nog even wat drinken. Morgen gaan we door de Smoky Mountains naar Cherokee. We hebben een hotel geboekt net voorbij de Smoky Mountains in Asheville.
Weltruste!

• 26 Augustus 2009 - 07:33

Ami:

Tom, ik kan jou niet missen hoor :).Wat een avonture reis .Geniet maar van .Veel liefs thuis.

• 26 Augustus 2009 - 15:04

Cilia:

dag familie van Hest,
    Wat is het heerlijk om jullie verslag van de vakantie te lezen.
    Dit is de eerste keer dat ik het lees. Had mijn mail nog niet geopend, echt vakantie gehad dus.

Geniet nog met volle teugen van het land,het avontuur en van elkaar.
    groeten van Cilia