Memphis dag 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Memphis dag 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Memphis dag 2

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

23 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Memphis

Vanmorgen iets later wakker (we wennen al…) douchen, en om half 10 zitten we in de auto richting Graceland! Onderweg zoeken we een eettentje maar omdat ook hier op zondag bijna alles dicht is, behalve natuurlijk de Mac, KFC en Burger King… Besluiten we om naar de Wal-Mart te gaan waar we lekkere verse broodjes en jus kopen!
Graceland is 20 min rijden vanaf het hotel dus we zijn er zo! Onderweg komen we al langs het Heart Break hotel en zien we zijn vliegtuig al langs de weg staan! Half 11 rijden we de parkeerplaats op. Het is opvallend rustig. Waarschijnlijk komt dit omdat het vorige week zondag zijn sterfdag was en rond die datum de grootste drukte is geweest, ook zit voor bijna alle Amerikanen de vakantie er weer op! Tuurlijk vinden wij dit niet erg, we kunnen overal zo doorlopen. Na het parkeren van de auto horen we ‘Love me tender’ en ‘Jail house rock’ door de speakers. We kopen kaartjes en kunnen kiezen uit de vip tour, of de platinum tour. We kiezen voor de uitgebreidste. Nu we er toch zijn…
In een rij moeten we wachten op een busje dat ons naar de overkant van de weg, het landgoed brengt. We krijgen instructies, de tassen worden gecontroleerd en we krijgen een headset. 2 min later stopt het busje voor Graceland.
Het is een prachtig huis maar we hadden het groter verwacht. Iedereen moet uit het busje, achter de witte lijn wachten en op commando door naar de voordeur. Daar krijgen we nog de laatste uitleg en instructies. Braaf als we zijn luisteren we aandachtig. Haha.
In het huis mogen we ‘vrij’ rondlopen. We volgen gewoon de nummertjes van onze headset en worden zo heel het huis rondgeleid. Het is best indrukwekkend! Alle ruimtes zijn nog ingericht zoals ze waren in de jaren ’60. De woonkamer, keuken, slaapkamer, (boven mogen we uit respect niet komen) poolkamer en natuurlijk de tv kamer. Alles pluche en veel spiegels. Felle kleuren en erg over de top. De woonkamer noemde hij de jungle kamer. Uit hout gesneden banken, stoelen en tafels, alles in natuurtinten, zelfs een waterval (foto’s volgen…). Daarna lopen we door naar zijn kantoor in de tuin. Op camera’s zie je hem interviews geven, in de zelfde ruimte en zelfde stoel als die je voor je ziet staan. Via de tuin zien we de weilanden waar de paarden stonden en het zwembad. In een andere ruimte kom je langs al zijn gouden en platina platen, ook hangen er veel kostuums die hij droeg bij optredens. Zelfs zijn trouwpak en de jurk van Pricilla hangen er. Overal zie je opnames van interviews en optredens. Een en al Elvis!
Uiteindelijk komen we bij zijn graf, waar ook zijn ouders en oma liggen. Overal liggen bloemen en kransen, een grote bloemenzee! Heel erg indrukwekkend.
Na het bezoek aan Graceland gaan we weer keurig met het busje terug naar de overkant van de weg waar we door gaan naar het auto museum waar zo’n 15 auto’s en motoren van hem staan. Zwarte, witte, paarse en zelfs roze! Van Limousines tot Caddilac’s.
Daarna lopen we door naar zijn privé jet en vliegtuig genaamd ‘Lisa Marie’ (zijn dochter). Vooral de Lisa Marie is van binnen prachtig. Een tafel (glas en glimmend) met 12 stoelen, een wasruimte met gouden wastafels en een bed met zelfs een gordel! Je weet niet wat je ziet. Voor langere vluchten gebruikte Elvis dit vliegtuig, voor de korte snelle vluchten had hij een Jet.
Overal waar je uitkwam liep je in een souvenir winkel. Natuurlijk nog even een aandenken gekocht en toen weer terug naar de auto.
Zoals we gisteren al schreven hadden we Tom beloofd om langs het gitaarcentrum te gaan hier in Memphis. Het bleek 25 km verderop te zijn maar dan had hij ook wat! O-ver-al waar je keek gitaren. Big smile on his face! Diverse gitaren getest en uiteindelijk gevonden wat hij leuk vond. Morgen verwachten we een mailtje over de vervoerskosten. Omdat we toch verder gaan morgen hopen we dat het mailtje op tijd komt, Anders wordt het toch New York!
Omdat Lyon al dagen om een grote steak roept eten we in een steakhouse. Daarna terug naar het hotel en lekker aan het zwembad van de laatste zon genieten. Vanavond weer naar Down Town Memphis om de sfeer in Baele street nog even te proeven.
Morgen door naar Chattanooga. (bij de Great Smoky Mountains)

• 24 Augustus 2009 - 08:20

Karina En Paul:

Beste Karin, Lyon, Tom en Lotte

Vaste prik iedere werkdag.
    Eerste bakkie en dan genieten van jullie reisverslag.
    Ook dit deel van Amerika is zo te lezen meer dan de moeite waard. We zijn ook heel benieuwd naar al jullie foto's en Tom's nieuwe gitaar.

Wij wensen jullie nog een fanatstisch reis toe en geniet ervan.
    Tot snel.

• 24 Augustus 2009 - 08:51

Pap En Mam:

Wat een reis niet te geloven.Zeg worden jullie niet zo rond als een tonnetje? Dat wordt weer afkicken als jullie weer terug zijn.Wij vinden het prachtig om jullie zo te kunnen volgen. Liefs van ons.

• 24 Augustus 2009 - 08:57

Hella & Paco:

Hoi Karin !, Lyon, Lotte en Tom.

Ben sinds vandaag weer aan het werk en kon dan ook eindelijk jullie verslagjes lezen, ( heb nog steeds geen internet thuis,lang leve Ziggo, wat een armoede!)

Wat een verschikkelijke leuke en indrukwekkende reis, je waant je gewoon op een filmset! Geweldig hoe jullie dit elke dag verslag geven, een mooie herinnering voor later. We wensen jullie nog erg veel plezier, geniet ervan!

Groet, Hella & Paco xxx

• 24 Augustus 2009 - 14:39

Marion:

Wouw, wij hebben gisteren,op zoek naar de nieuwe Elvis op tv gekeken.Staat niet in verhouding,maar ja verschil moet er zijn.
    Lijkt mij geweldig om zo terug in de tijd te gaan,en te voelen hoe het was.
    Maar Elvis blijft in de lucht, en is niet weg te denken.Hoop dat Lion lekker heeft genoten van zijn steak.
    goede reis verder,o ja (zou Anjo zeggen) Ik schrijf vast in voor het concert van Tom,ik wil als eerste gast wel en vip behandeling.groeten

• 25 Augustus 2009 - 12:20

Ami:

ik ben beetje laat met mijn reactie . lekker steak kan nog wel in . Fijn voor jullie !