Van Panama City Beach naar Mobile (Alabama) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Van Panama City Beach naar Mobile (Alabama) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Van Panama City Beach naar Mobile (Alabama)

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

19 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vroeg wakker, koffers gepakt en voordat we uitchecken eerst even naar 'Walmart', een gigantische winkel waar je echt alles kunt kopen maar vooral de weg kwijt raakt! We halen hier wat drinken en eten voor onderweg. Ontbijten even bij Mac Donald's (gadver! niet voor herhaling vatbaar....) en rijden terug naar het hotel om de koffers op te halen. Om half 11 zitten we in de auto richting Mobile, een plaatsje aan de kust van Alabama. Mobile ligt in 'the deep south' en is een oorspronkelijk Franse havenstad uit 1702, erg oud voor Amerikaanse begrippen. De oorspronkelijke naam was 'Maubilla' en het was een indiaanse nederzetting.
Onderweg verbazen we ons opnieuw over de indeling van een stad, die telkens weer het zelfde is; eerst zie je niets, alleen de snelweg en groen. Maar als je een stad nadert gaat het als volgt: Het eerste wat je ziet zijn 100e reclameborden van vooral fastfood ketens, Tankstations en garages.
Aan de rondweg zie je alles waar je eerder de reclame borden van zag, maar dan niet gewoon 1 keertje ofzo, nee meteen 3 of 4 keer! Vooral de fastfood ketens spannen de kroon. De mac's, Wendy's, Burgerking's, Taco bell's, Subway's, KFC's, Waffle House, Pizza hut, Domino's, Piggly Wiggly's en Starbuck's zijn niet te omzeilen! De leukste vinden wij nog de Ihop (International House Of Pancakes), hoe krijgen ze het verzonnen?
Daarna nader je pas het centrum en als je de stad weer verlaat herhaalt alles zich weer opnieuw!
Om 2 uur zijn we in Mobile. We doen een wasje en Tom wil zo snel mogelijk naar de gitaar winkel die hij op internet heeft gevonden. Vanavond gaan we het centrum van Mobile verkennen.....

• 20 Augustus 2009 - 09:11

Marion:

Het is een ritueel aan het worden, maar wel leuk jullie verslag te lezen.Heeft Tom iets naar zijn zin gevonden??
    De foto's zien er ook gezellig uit,leuk.
    veel plezier nog samen.

• 21 Augustus 2009 - 07:51

Hallo Allemaal,:

Super gaaf om zo vaak iets van jullie geweldige reis te lezen! En om alvast een kijkje te kunnen nemen in jullie fotoboek. Ik ben zeer benieuwd naar alle verhalen en foto's die jullie straks mee naar huis brengen. Wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen is GAAF!!
    Geniet er nog van en tot snel.... Ik heb vooral zin in het werk om weer bij te kunnen kletsen....
    liefs Femke

• 21 Augustus 2009 - 08:45

Renata:

He hallo allemaal,
    Zo heb even wat daagjes die ik gemist had gelezen. Tom nog van harte gefeliciteerd, niet gek in Amerika je verjaardag vieren. Heerlijk hoor die verhalen! Ik geniet lekker met jullie mee. Heb ik toch n beetje een idee van Amerika, heel anders dan Afrika in ieder geval. Zo te lezen. Ga zo door. Hopelijk krijgen jullie alle spullen mee terug naar huis, na al dat shoppen. gr. Renata

• 21 Augustus 2009 - 15:16

Roy :

Ik heb net het verslag gelezen, heb ook al veel foto's gezien , die er heel leuk uit zien, ben benieuwd of tom een gitaar heeft kunnen vinden, nog een hele fijne dag en we mailen en bellen nog.

• 21 Augustus 2009 - 16:36

Marion:

Ja hier is ze weer, en trouwe leesster.
    Vandaag is het hier lekker koel, na een tropische donderdag,heerlijk.
    Lekker met Renata het terras op, was gezellig.
    Jullie ook lekker genieten en de groeten maar weer aan iedereen.

• 21 Augustus 2009 - 21:02

Naatje:

He van Hestjes,
    Zo te lezen vermaken jullie je daar prima, super gaaf! Tom, nog proficiat met je verjaardag. Wel ontzettend leuk om zo alles mee te kunnen maken. Zo lijkt het alsof we een beetje meereizen.
    Wij zijn net terug uit la douce France en dat was ook super, heerlijk weer en lekker met de kinderen in het zwembad en aan het riviertje gelegen. Nog een hele fijne reis, maak ons nog maar veel lekker;-))en tot binnenkort.
    Liefs Naatje en de Kouwenbergjes

ps, ik zal met Renata contact opnemen over een afspraak met ome Kees. Renaat als je dit leest ik ga je bellen.....
    Dag lieve mensen, geniet ervan.
    Oh ja, de cavia's zijn ook heel door onze vakantie gekomen. We hebben verschillende oppassers gehad die er erg goed voor gezorgd hebben. Moeder en dochter vermaken zich nog steeds.
    Dag, dag......zoals je wel merkt mis ik het kletsen wel maar dat komt zeker goed. Wel handig zo'n site.
    Nou ga ik echt lekker naar mijn bedje het is hier inmiddels al weer 23.00 uur.
    Mooie foto's trouwens, staat er goed op Kaatje!!
    Trusten en tot de volgende keer.