Sarasota naar Panama City Beach - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Sarasota naar Panama City Beach - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Sarasota naar Panama City Beach

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

18 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Vroeg wakker, uitgecheckt en om 8 uur al in de auto opweg naar onze nieuwe bestemming. We moeten vandaag 700km rijden dus we moeten onze tijd goed benutten. Gisteren avond gekozen voor Panama City en via Hotwire weer een hotel geboekt, dit keer het Holiday inn. Aangezien we nog veel kilometers moeten maken voor we uiteindelijk in New York zijn moeten we nu even gas gaan geven! We rijden richting het noorden van Florida. Voor de meesten een onbekend gebied. Deze kust noemen ze de 'Panhandle' ofwel; 'Steelpan'. De kust is bekend om de prachtige zand stranden en de gemoedelijke sfeer.

Onderweg valt het ons op dat er veel huizen te koop staan. Overal zie je 'for sale' in de tuinen staan. Duidelijk het gevolg van alle financiele shit hier. In de VS kun je een hogere hypotheek nemen dan dat je inkomen is, in slechtere tijden kom je dan dus ook eerder in de problemen. Zeker als je huis voor minder (of niet) wordt verkocht. Talloze schattige gekleurde huizen (meestal pastel tinten en van hout) staan 'for sale'.
Vooral de kustweg na Tallahassee is adembenemend mooi! We rijden langs het strand waar prachtige huizen op palen staan, zodat ze hun boten er onder kunnen zetten. Ze staan pal aan het strand onder de pijnbomen en hebben allemaal een grote stijger. Ruilen?
Nog opvallender zijn de kerkjes langs de weg, na 50 zijn we gestopt met tellen. Van 'Baptist Church','Apostolic Light Church','United Methodist Church','Little Salem Church','Christ Church' tot 'Lutherian Church'. Te veel om op te noemen! Overal langs de weg zie je ook bordjes met daarop 'pray' of 'Jesus is lord'.

Eenmaal in Panama zijn we ook de eastern time zone gepasseerd en zitten nu in een tijdverschil van 7 uur, de 'central time zone'.
De bekende gele schoolbussen rijden af en aan, want vandaag zijn alle scholen weer begonnen in Amerika!
In Panama treffen we een sober hotel maar wel recht aan het prachtige strand met pool, bar en karaoke. (dat wordt nog wat vanavond....)

• 19 Augustus 2009 - 10:11

Marion:

Ik hoop dat jullie goed bij stem zijn.
    Wie weet worden jullie beroemd en berucht.
    Let op onderweg en geniet
    groeten uit heet Hilvarenbeek 30 graden doei

• 19 Augustus 2009 - 12:18

Liza,:

HaayyHaayy Allemaal,

Een beetje laat, maar nog VAN HARTE GEFELICITEERD allemaal met Tom's verjaardag!

Ik heb net lekker op me gemakje de reisverlagen van de afgelopen dagen gelezen!

Wat onwijs gaaf!
    Terasjes, dingen bekijken, shoppen, stranden, alles... echtsuper!!

En ongeloflijk hoe jullie de hotels zo mooi vinden elke x super leuk!!

Ik ben erg benieuwt na jullie volgend verslag,

Fijne dag nog vandaag. :D ik denk dat het nou ongeveer 11 uur is bij jullie, hihi.

Liefs Liza.