Via de Everglades naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Via de Everglades naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Via de Everglades naar Sarasota

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Sarasota

Vanmorgen weer vroeg wakker. Op de een of andere manier is er dus toch een soort van jetlag..
Even bij Starbucks op de hoek ontbeten en daarna uitgecheckt. Vandaag rijden we verder naar Sarasota.
Dit plaatsje ligt aan de westkust (golf van Mexico) en is ongeveer 300 km verder. Gisteravond weer de fantastische Hotwire site opgezocht en wederom een 4**** hotel gevonden ( weer Hyatt) voor $79,00 voor 4 personen. Niet normaal vinden wij, we slapen dus super de luxe voor ongeveer 15 euro p.p.
Dus voor wie naar Amerika gaat; check Hotwire!!
We vertekken naar de Everglades, via de 41. Er gaan maar 2 wegen door de Everglades, de 41 (oude weg) en de snelweg. Die willen we dus Niet hebben!
Robbert had de tip gegeven om bij Coopertown de airboattour te boeken. Dit hebben we ook al in andere reisverslagen gelezen dus dat lijkt ons wat! Coopertown was echter niet te vinden op de kaart en we weten nu waarom; het heeft 2 huizen en totaal 8(!)inwoners..
Bij Coopertown stappen we uit en nemen de airboattour. Erg spectaculair en echt Amerikaans..
We razen op de airboat door de Everglades, zien krokodillen, vogels, slangen, schildpadden en een prachtige uitgestrekte natuur!
Bij ondiepe stukken schijnen geen kroko's te zitten en mag je uit de boot. Tom durft dit natuurlijk!
Na de rit houden we nog (als echte toeristen) de mini kroko vast en maken we foto's. We drinken nog wat in het piepkleine oude restaurantje (1945) en vertrekken . We rijden 100 km door de Everglades langs de Indianen reservaten. In Nevada (reis 5 jaar geleden) vonden we het vreselijk om te zien hoe ze daar woonden, hier ziet het er gezellig en schoon uit!
Na de Everglades rijden we langs de golf van Mexico richting het eiland Sanibel. Veel over gelezen dus dat moeten we gezien hebben! Het is ook echt de moeite waard! Een prachtig eiland, verbonden aan het vaste land met een brug. Overal palmbomen en prachtige stranden. We rijden over het eiland, zitten op het strand, zoeken schelpen (hier staat het eiland om bekend) en eten in een gezellig tentje echt Amerikaans; Hamburger van de grill en frietjes!
Helaas mogen we de schelpen niet meenemen...
Na het eilandbezoek rijden we richting Sarasota. Net nog aan het strand in de zon rijden we nu een regenbui in en zien geen hand meer voor ogen!
Het blijft bewolkt tot Sarasota maar wel warm. Zo'n 30 graden.
Opnieuw een prachtig hotel, nu nog kleurrijker en moderner ingericht dan het vorige.
Een groot design zwembad met waterval en prachtige kamer met mooi uitzicht.
We rijden naar het centrum en shoppen opnieuw wat. Zoeken naar een cadeau voor Tom want die is morgen jarig! Helaas weer een regenbui dus maar naar Wendy's gereden (ECHT Amerikaanse fastfood keten) waar de heren een dikke hamburger pakken (2e vandaag) en de dames toch maar een salade...
Weer een geslaagde dag!

• 17 Augustus 2009 - 07:06

Pap Mam D:

wat een mooie reis,wij zijn wel een beetje jaloers. Lieve Tom, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Wij hebben je ook persoonlijk een mail gestuurd,Liefs van ons beide, en genieten maar!

• 17 Augustus 2009 - 07:25

Karina En Paul:

Tom , van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Een hele fijne dag toegewenst.
    Wij vinden het hartstikke leuk om op deze manier van jullie fantastisch reis mee te genieten. Jullie allemaal veel plezier en groeten uit Zundert

• 17 Augustus 2009 - 08:23

Joke En Titus:

Tom van harte gefeliciteerd met je verjaardag van opa titus en oma joke nog heel veel gezonde en gelukkige jaren. We feliciteren ook Karin Lyon en Lotte en wensen jullie samen nog een fijne dag toe. Wij hebben nu pas jullie side gevonden via opa joop en oma crisje jullie hebben blijkbaar ons mail adres nog niet veranderd freeler is overgegaan naar het net
    (is al een paar keer door gegeven)
    Wij hebben jullie reisverslag al gelezen fijn dat het goed gaat en we gaan nu alles volgens maar eerst gaan we nu proberen ook de foto's te bekijken.
    Een hele fijne dag toegewenst en tot binnenkort, groetjes
    Joke Titus.

• 17 Augustus 2009 - 13:38

Ndidi:

Ah, erg jaloersmakend allemaal!

Fijne verjaardag nog tom!

x

• 17 Augustus 2009 - 16:25

Sammy:

Tom, proficiat en een stevige poot.Ben vandaag weer flink op pad geweest.De borstelbeurt was minder leuk De volgende keer maak ik hapbewegingen naar opa.Dat helpt misschien!

Woef Sam.

• 18 Augustus 2009 - 16:26

Marion:

He,He,net terug uit Alkmaar.
    Was leuk.
    Jullie hebben het daar ook gezellig lees ik.
    Tom, proficiat en rock ze.
    Lees weer even door want ik moet wel bijblijven.
    veel groeten uit warm Hilvarenbeek.