Dag 8 - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Dag 8 - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Sarasota

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Dinsdag 28 juli 2015
We vertrekken vroeg richting Sarasota, onze volgende stop. We zijn hier in 2009 ook geweest en hebben goede herinneringen aan deze prachtige maar vooral gezellige plaats. Het heeft downtown een gezellig centrum met leuke restaurantjes en verschillende keys, eilanden met gezellige pleinen en winkelcentra.
Onderweg rijden we opnieuw door het binnenland van Florida, dit is geen toeristisch gebied. Omdat we opnieuw geen snelwegen kiezen komen we langs kleine gezellige of soms verlaten dorpjes en kleine steden. Amerikanen zijn erg gelovig en dat is duidelijk te zien aan de vele kerken die we passeren. We besluiten een half uurtje alle namen van de verschillende geloven/kerken/stromingen te noteren en komen van alles tegen; The first Baptist church, Church of God, The Seventh-day Adventist Church, Old regular Baptist church, Christ the King Catolic Church, St Martin Angelican Church, First Church of the Nazarene, St Patrick Espiscopal Church, City Light Church, Shining Lights Church…en dan zijn we ongeveer 30 miles verder…we kunnen dus nog wel even door gaan!
Langs de weg staan borden met “ Dad’s can be a good example of a great man” , we zien mannen met oranje pakken de plantsoenen schoffelen , vooraf gegaan met het bord “State prisoners working”
Rond de middag komen we in Sarasota aan. We hebben voor 4 nachten een boutique hotel geboekt met zwembad. Het blijkt opnieuw een prachtig hotel.
Onze hotel boeken we al jaren via Hotwire. We hebben ooit de tip gekregen en er dankbaar gebruik van gemaakt.
Hotwire werkt als volgt; Je geeft de plaats in waar je een hotel zoekt. Dan kun je het aantal sterren ingeven, het gebied ( bv downtown) en het aantal nachten. Hotwire geeft dan een aantal voorbeelden maar je weet niet welk hotel het gaat worden, wel welke ketens ervoor in aanmerking komen. De prijzen zijn lastminute, vaak ook nog lager als er aanbiedingen zijn. Dus b.v Orlando, 4 sterren , downtown, 70 dollar per room per night. Je betaalt en krijgt vervolgens 2 minuten later het mailtje waarin staat welk hotel het is geworden. Op deze manier boeken we alle hotels een paar dagen van te voren. Het boutique hotel Bentley’s in Sarasota is opnieuw een goede keuze.
De middag brengen we door aan het heerlijke zwembad met Tikibar
S ‘ avonds rijden we door Sarasota en eten in het gezellige centrum , buiten op een terras met live muziek!