Dag 4 - Kingsland! - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Dag 4 - Kingsland! - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Kingsland!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Kingsland

Vrijdag 24 juli
Vandaag reizen we verder naar het noorden, naar de staat Georgia. We willen daar de steden Savannah en Charleston bezoeken maar waarschijnlijk blijft het alleen bij Savannah. Deze 2 steden lijken erg veel op elkaar en de meest zuidelijke, Savannah, schijnt het mooiste te zijn. We hebben een tussenstop in St Augustine. Dit plaatsje is de oudste, continu bezette Europese nederzetting in Amerika en gesticht door de Spanjaarden in 1565. Het brandde in 1702 tot de grond toe af maar werd snel weer opgebouwd. Er is een Spaans fort en dit is het grootste en compleetste in de USA. Het is een prachtig voorbeeld van 17eeuwse militaire architectuur. Het historische centrum van St Augustine is is klein en gezellig. Old town heeft veel bezienswaardigheden.
We slenteren door de straatjes en verbazen ons over de poppenhuis er op sommige plaatsen van gemaakt is… overal zijn er piraten en soortgelijke attracties maar als je daar doorheen kunt kijken zie je een prachtig plaatsje met geweldige oude gebouwen. We schuilen even voor de regen en drinken wat. Daarna bezoek we het “Oldest house“ uit 1700, voor Amerikaanse begrippen heel bijzonder.
Als we verder gaan rijden we al snel Georgia binnen. We hebben voor 2 nachten een hotel in Kingsland. Opnieuw een prima hotel met een bijzonder aardige dame die ons met alles wil helpen we kregen tip voor een goed restaurant en ze heeft gelijk ; het eten is heerlijk! Gaaf dat er weinig of geen toeristen zijn, het echte Amerika met een live country band en heerlijke grote steak en vis, dikke Amerikanen en overdreven vriendelijke serveersters.