Weer thuis.......... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Weer thuis.......... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Weer thuis..........

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

06 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De laatste dagen in New York waren fantastisch! Wat een gave, bruisende stad! Woensdag was een echte shop-dag! Tom en lyon gingen verder met het uitzoeken van het gitaar-gebeuren en wij natuurlijk naar Fifth Avenue om daar te shoppen. Vooraf opgezocht waar het te doen was en eerst opzoek naar Abercombie&Fitch, een trendy winkel waar je geweest moet zijn... Overal zagen we mensen met tasjes van deze winkel dus we verwachten er veel van. De binnenkomst is al spectaculair! Voor de winkel staat een mannelijk model, slechts gehuld in spijkerbroek (oelala) de klanten welkom te heten. Even zijn we van de wap, maar al snel herstellen we en lopen we naar binnen.Er heerst een aparte, eigen sfeer. Het is er vrij donker, de muziek staat hard en overal staat personeel in spijkerbroek en geruite blouse. Leuke mode maar niet helemaal onze smaak. Nadat we er parfum hebben gekocht voor een vriendin van Tom (goede tip!) gaan we toch maar weer richting uitgang (!!!)
Na deze winkel lopen we fifth Avenue al winkelend af...
De mode in Amerika is toch anders, meer degelijk en volgens ons een beetje saai. Zonder veel te kopen komen we terug in het hotel. Lyon en Tom verbaasd...geen tasjes?
Tom en Lyon hebben uitgezocht dat het verzenden van een gitaar hier erg duur is dus helaas... het wordt toch de gitaar in Nederland kopen! Ook heb je dan geen gedoe met garantie enzo dus daar kiest Tom uiteindelijk voor.
We gaan naar Central Park, een prachtig (groot!) park midden in de stad tussen de wolkenkrabbers.
Het is er erg druk, iedereen zit te picknicken of te sporten op 1 van de vele sportvelden. Overal nanny's met kindjes, veel fietsers en kitcherige koetsen met toeristen.
We lopen richting Strawberryfield (herdenkingsteken voor de vermoorde John Lennon) waar we wat foto's maken.
Onze voeten laten het niet meer toe nog veel meer te lopen en we gaan terug richting het hotel.
We gaan samen met Lyon en Tom naar de winkel naast het hotel waar we allebei onze Uggs kopen. Dit scheelt de helft met de prijzen in Nederland!! (geen wonder dat op het vliegveld iedereen met Uggs liep!)
Daarna kopen we nog 10 "I love New York" shirtjes voor vrienden en vriendinnen van Tom en Lotte.

Vanavond voor de laatste avond in Manhattan . We lopen opnieuw richting Times Square en eten in het Hardrock Cafe! Heerlijke burgers en natuurlijk weer fajitas voor ons.
Tom doet zijn rondje om te kijken wie en wat er allemaal hangt aan sterren, gitaren en kleding van die sterren.
Er worden weer foto's gemaakt en we kopen een hardrock t-shirt voor Tom.
Moe naar bed.....

De volgende dag nog lekker ontbeten en om 12 uur uitgecheckt!
De taxi richting JFK airport geregeld en daar nog lekker geshopt! We hadden tijd genoeg omdat we erg vroeg op het vliegveld waren. Toch nog een gave tas en zonnebril gekocht.....hihi!
Na een nacht niet slapen waren we om half 8 's ochtends weer in Dusseldorf.

Einde van een heerlijke reis waarbij we;

* 5200 km hebben gereden.
* 8 staten hebben gezien.
* Miami, New Orleans, Memphis, Washington en New York hebben gezien
(en alles wat er tussen zit!)
* We de natuur en de mensen hebben zien veranderen...
* Ongeveer in iedere straat gemiddeld 20 Amerikaanse vlaggen aan de huizen hebben zien hangen.
* Het echte Amerika hebben ervaren.
* Hebben genoten..

Het verschil met de westkust vonden we groot; Daar zie je vooral natuur, de prachtige parken.
Aan de oostkust zie je meer mensen, steden, culturen (het donkere New Orleans, het blanke Hill-Billy gedeelte) ook wel natuur, de "Swamp" van Florida (moeras) en New Orleans en de Blue Smoky Mountains.
Anders, maar indrukwekkend!

• 06 September 2009 - 13:02

Maggie:

Klinkt allemaal supertof! Nogmaals bedankt voor de parfum van Abercrombie haha.

liefs x

• 06 September 2009 - 17:25

Marion:

Fijn dat jullie er weer zijn, en het goed hebben gehad.
    Je moet er ook weer een heel jaar voor werken.
    Geniet nog van het weekend en tot Dinsdag groeten

• 07 September 2009 - 06:57

Hella & Paco:

Zo, wat een indrukken allemaal,hier kunnen jullie nog weken van genieten! En nu, "Back into real life"!
    Groetjes, xx.