New York dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu New York dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

New York dag 2

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

02 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 9 uur schrokken we wakker, de bedoeling was om vandaag een beetje optijd op te staan zodat we veel aan de dag hadden. Mislukt, snel douchen en we vertrekken richting het metrostation. We moeten naar het Guitar Center op 14th street. Manhattan is groot, dus we besluiten het eerste stuk met de metro te gaan. Dit werkt erg makkelijk en is veilig! Bovendien ben je dan niet zo'n super tourist....
Al snel zien we het Guitar Center. We hebben met Tom afgesproken dat hij eerst even moet checken of ze naar Europa verschepen voordat hij al met de gitaar bij de kassa staat!
Helaas doen ze dat ook hier niet...
Tom teleurgesteld maar we gaan kijken wat we zelf kunnen regelen met FedEx.
We zitten nu ongeveer midden tussen Central park en de punt van Manhattan. Lopen is erg ver, maar we besluiten het toch te doen! Zo zie je het meeste. We zakken af richting SoHo. Een prachtige wijk vol trendy gebouwen en luxe winkels als Prada, Boss en Gucci! Hier lopen we toch maar even met open mond voorbij.....
(Onze shopdag is pas morgen hahah)
Vanuit SoHo lopen we richting Little Italy, het is nog even zoeken want het blijkt maar 1 lange straat te zijn! Je waant je werkelijk in Italie! De pizzas vliegen om je oren, je hoort alleen maar Italiaans en met een beetje fantasie waan je je in de The Godfather.
We besluiten bij een leuk uitziend restaurantje te lunchen en genieten van een echte Italiaanse pizza en heerlijk weer! Het is warm, geen wolkje aan de lucht en zo'n 25 graden. Omdat we ondertussen al wat kilometertjes gelopen hebben heeft Tom blaren van zijn teenslippers! Hij wil kijken voor nieuwe All Stars, genoeg winkeltjes hier, dus dat komt wel goed! Een paar gave schoenen later lopen we door richting China Town. We kunnen dit nog goed herinneren van de vorige keer, toen waren we namelijk verdwaald! Je loopt van Little Italy meteen door in China Town, een erg aparte overgang. In een klap is alles Chinees en hoor je bijna geen Engels meer. Overal kleine Tokotjes en Chinese restaurantjes. Erg knus.
We zakken af via het Financial District en lopen richting Ground Zero, de plek waar de Twin Towers hebben gestaan. We hadden gedacht dat er veel veranderd zou zijn vergeleken met 5 jaar geleden maar we kunnen weinig verschil ontdekken! Het is nogsteeds een grote bouwput alleen de gebouwen er omheen zijn wel opgeknapt. Er staan grote hekken omheen en je kunt amper iets zien. We hebben gelukt als er net een vrachtwagen naar buiten rijdt en wij een snelle blik in de bouwput kunnen werpen. Het is nog steeds erg vreemd om hier te staan. Als je je bedenkt wat hier allemaal gebeurd is....
We gaan weer naar St'Pauls Cathedral, een piep klein kerkje midden tussen alle grote wolkenkrabbers! Inclusief een kerkhofje met graven uit 1800. Dit kerkje is in de periode na 11 september 2001 gebruikt als onderkomen voor alle hulpverleners en nu een soort van herdenkplek voor alle familieleden. 5 jaar geleden stond het helemaal vol met fotos en knuffels. Nu is het meer een museumpje geworden. Nog steeds een erg indrukwekkend en speciaal plekje.
We lopen verder richting de pier, en kopen een ticket voor het Vrijheidsbeeld. We moeten door een strenge controle (net als op het vliegveld) en stappen op de boot die richting het Vrijheidsbeeld vertrekt. Tijdens het varen van ongeveer 10 minuutjes heb je een prachting uitzicht over de skyline van New York, Manhattan! En aan de andere kant zie je het Vrijheidsbeeld steeds dichterbij komen.... Erg mooi!
Eenmaal op Liberty Island aangekomen maken we veel foto's, genieten van de zon en het uitzicht! Daarna vertrekt er een boot naar Ellis Island, dat is het eiland waar tussen 1892 en 1954 17.000.000 mensen het land binnen kwamen. De formaliteiten van de eerste- en tweedeklas passagiers werden aan boord afgehandeld, maar het tussendek werd naar het eiland vervoerd voor medisch onderzoek. Immigranten met een besmettelijke ziekte liepen het risico te worden teruggestuurd.
Omdat we hier de vorige keer ook al geweest zijn en dit niet echt heel erg indrukwekkend is besluiten we lekker in de zon op de boot te blijven zitten en terug te gaan naar het vaste land. Daar pakken we de metro terug naar het Grand Central Terminal, een prachtig centraal station uit 1913. Via Broadway slenteren we terug naar ons hotel. 's Avonds dan eindelijk de Mac!!! We lopen nog even over Times Square en genieten daar weer van de omgeving.

• 03 September 2009 - 08:22

Renata:

Hallo allemaal,
    Zo dat was wel even bij lezen zeg!! Het is al een echt boekwerk, ik moet zeggen jullie hebben wel talent hiervoor. Het is echt leuk om te lezen, wat een belevenissen. Kan het me bijna levendig voorstellen. Geniet nog even volop van de laatste daagjes. Jammer dat het al weer bijna voorbij is voor jullie. Maar gewoon nog niet aan denken.Veel plezier nog!!! gr. Renata

• 03 September 2009 - 08:52

Marion:

Heerlijk slenteren door NY wij gaan straks slenteren door de Keyzer, leuk om iedereen weer te zien.
    Doen jullie nog een musical?
    Geniet er nog maar even van.Ik hoop dat het gitaar gebeuren voor Tom ook nog gaat lukken.Maar denk van wel.
    groeten en goede reis verder.

• 03 September 2009 - 19:48

Marion:

Zo de eerste dag school gehad, leuk om iedereen weer te zien, allemaal leuke vakantie gehad.
    Morgen gaan we aan het lustrum beginnen,ook leuk.
    Iedereen reageerde goed op de aangebode informatie, veel nieuwsgierige mensen, dat houden we nog even zo.
    Groeten