Memphis naar Chattanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Memphis naar Chattanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Memphis naar Chattanooga

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

24 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Chattanooga

Het advies van Joop opgevolgd en gekozen voor Chattanooga. We konden kiezen tussen Nashville of richting de Blue Smoky Mountains. Omdat we genoeg grote steden hebben gezien besluiten we om de natuur in te gaan. Een lange rit voor de boeg van ongeveer 600 km. Lijkt lang, maar door de wisselende omgeving goed te doen! Zeker als je onderweg luncht en ook nog even stopt voor een ijsje. We zien de natuur veranderen maar niet alleen dat: De houten huizen maken plaats voor steen en de gekleurde bevolking wordt steeds blanker, we doorkruisen Tennessee, Alabama en opnieuw Tennessee. Het grootste probleem hebben we met de verstaanbaarheid. Als we stoppen voor een brunch in een soort van super Amerikaans trucker café lijkt het alsof we bij de teletubies belandt zijn! Een en al gebrabbel. We voelen ons erg debiel als we 3 keer moeten vragen wat ze nou eigenlijk zeggen, het uiteindelijk nog niet verstaan en gewoon met een stalen gezicht 'Yes' zeggen. Vervolgens kijken we elkaar allemaal dom aan en vragen ons af wat we nu gaan krijgen....
Het klinkt als: 'whattoejuwannaschrink'? of 'zoejuwantktjup'? En dan met een snelheid van 100 letters per seconde. Bovendien zijn we ook een aangename attractie voor de plaatselijke truckers die daar dagelijks iets komen eten. (zonder te vragen krijgen ze al voorgeschoteld wat ze iedere dag opnieuw bestellen). 'wheeredoejekumfrum'? vragen ze, om vervolgens door het hele café aangestaard te worden vertellen wij dat we uit Europa komen. 'aaaaah' roept iedereen tegelijk. Maar wij hebben niet het gevoel dat ze weten wat het is en waar het überhaupt ligt! Als we dan tot slot naar de wc vragen moeten we achter de bar langs, (iedereen zit in een rij aan die bar en kijkt ons na) en omdat we niet echt verstonden welke deur we nou moesten pakken kiezen we er zomaar eentje, het blijkt de buiten deur te zijn en we staan aan de snelweg. Heel het truckers café kijkt ons appelig aan, en is er nu helemaal van overtuigt dat we van mars komen! Wij rennen snel de goede wc binnen (achter de broodjes, naast de cola) en liggen helemaal in een deuk. Op de wc kunnen we nog gebruik maken van een haarborstel die gebruikt is door de 100e mensen voor ons en nog helemaal vol zit met zwarte haren, dat slaan we maar over. Al heel onze reis gebruiken we 3x per dag desinfect van Herôme om geen Mexicaanse griep op te lopen, dit leek ons midden in het café niet zo op z'n plek...
Nagestaard lopen we naar buiten en rijden vol ongeloof en na pratend weg. Wel echt Amerikaans! De lunch kostte ons voor 4 personen eten en drinken in totaal maar 18$, zo'n 14 euro!
Eenmaal in Chattanooga komen we aan bij ons hotel, het valt een beetje tegen (op de plaatjes zag het er veel leuker uit) dus besluiten we maar 1 nacht te blijven i.p.v. 2. We boeken een hotel voor morgen in Gatlinburg aan de voet van de Smoky Mountains. s'Avonds eten we uitgebreid en erg lekker in een restaurantje hier in de buurt.
Op tijd naar bed want we zijn weer een uurtje verder in de tijd! Vanaf nu dus weer 6 uur tijdverschil.
Welterusten!

(voor de trouwe lezers: Tom heeft nog geen gitaar, het wordt waarschijnlijk New York! Gitaar centrum had nog niks laten weten en we moesten door!)

• 25 Augustus 2009 - 10:09

Marion:

Weet je hoe een Brabander zich in Limburg voelt, net zoals jullie daar, je verstaat er geen bal van.Maar een stalen gezicht doet wonderen,ook hier.
    Jammer Tom, hoop dat je ruim tijd hebt in New York, ander gewoon je vlucht missen.
    Wat ik lees, is allemaal erg gezellig, en fijn dat je alles lekker zelf kunt regelen.
    Het is gewoon doen, en dat lukt jullie prima.
    Hier vandaag regen, niet erg hoor we zijn even toe om van het terras af te komen.Kunnen we ons even richten op het huis.
    Jullie lekker niet, fijn genieten doei maar weer.

• 25 Augustus 2009 - 10:26

Femke:

Hallo alle 4,
    Wat een gave verhalen! Ik zie het allemaal al voor me. Echt super, van het ene gave naar het andere gave. Dat doen we hier ook wel, maar het is toch allemaal wat kleinschaliger!
    Geniet er nog van.
    Groetjes Femke

• 25 Augustus 2009 - 12:30

Ami:

ik moet ook mee lachen . commis die lijk echt een flim en jullie spelen allemaal mee hahaha . Tom suesse met jou gitar jacht.

• 25 Augustus 2009 - 17:52

Mam En Pap Daamen:

Tante Lenie belde daarnet en vertelde dat ze Robert aan de telefoon had gehad. Hij had erg genoten van jullie bezoek. Ook tante Lenie leest elke dag jullie verslag en vertelde dat ze het erg leuk vond, jullie zo te kunnen volgen. Hier is verder alles oke. Heel veel groetjes van ons.

• 25 Augustus 2009 - 20:15

Joop Daamen:

Ha Zus,

Prettig te lezen dat jullie ze ook niet verstaan. Ik dacht altijd dat het aan mij lag...
    En de echte Rednecks weten inderdaad niet waar NL ligt; ik was altijd "the rookie from Germany". Na 10 keer uitgelegd te hebben waar NL lag, heb ik het maar zo gelaten.
    Veel plezier verder. Hope yawl doing fine!

• 25 Augustus 2009 - 20:59

Roy:

Heey Van Hestjes :D haha ik heb net de mail gelezen hij is wel erg grappig hahah, de wc niet eens kunnen vinden en dan je haar ook nog eens willen borstellen waar van die zwarten haren tussen zitten^^ haha grapje natuurlijk haha,en het lijkt mijn heel erg vervelend als je ze niet kan verstaan, mijn engels is al niet zo super maar als jullie het al niet begrijpen wat moet ik er dan wel niet van denken:P haha maar goed, het is vast en zeker een hele mooie omgeving, want ik heb al veel foto's gezien dat ik denk zo van wauw!!! daar wil ik ook heen hihi:$, hoe is het weer daar op het moment? zal vast en zeker wel weer warm zijn ? Hier was het vandaag niet echt warm 22 graden maar en heel veel wolken dus dat was ook niet alles, maar goed ik ben aangezien best moe dus ik denk dat ik maar eens zal gaan slapen, jullie nog een hele fijne dag maar dat gaat vast en zeker lukken!!!, jullie krijgen van hier heel veel Groeitjes, we mailen nog. Roy

• 25 Augustus 2009 - 22:57

Liza:

Halli Halla Hallo Allemaal.!

Wat super leuk om jullie verhalen zo allemaal te lezen, Echt om te geniet! De foto's zijn ook erg leuk die er al op staan! super om zo mee te kunnen genieten van jullie reis. Veel plezier en heb nu al zin in jullie komende verslagen,
    Fijne dag morgen en geniet er maar lekker van met het hele gezinntje.

Liefs Liza

• 25 Augustus 2009 - 23:00

Liza:

********** Hihi, er zaten nog wat foutjes in :$

Halli Halla Hallo Allemaal. ":D!

Wat super leuk om jullie verhalen zo allemaal te lezen, Echt om te genieten! De foto's zijn ook erg leuk die er al op staan! super om zo mee te kunnen genieten van jullie reis. Veel plezier nog en ik heb nu al zin in jullie komende verslagen,
    Fijne dag morgen en geniet er maar lekker van met het hele gezinntje.

Liefs Liza