Miami Beach/Down Town - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Miami Beach/Down Town - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Miami Beach/Down Town

Door: Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

15 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Miami

Vanuit ons hotel in Miami Airport met de pendelbus naar het vliegveld teruggereden, vandaar uit met een andere pendelbus naar de verhuur maatschappij waar onze auto klaar staat. We mogen kiezen uit 4 auto’s, kiezen een witte Dodge minivan.
In het hotel hebben we op de site van Hotwire gekeken ( goede tip, gekregen van een zakenrelatie van Lyon; op deze site kun je a la minute een hotel last minute boeken voor echte bodemprijzen) en een hotel in downtown Miami gevonden ; het Hyatt. Prima gelegen , 4**** en erg goedkoop! Een luxe kamer voor 4 personen voor $79,00. We slapen dus voor zo’n 55 euro met 4-en!
We kunnen ook al meteen inchecken (10 uur ’s ochtends ). Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet lopen we richting Bayside; een mega groot winkelcentrum aan het water. Het is erg warm, zo’n 35 graden . Hier eten we wat , kijken wat winkeltjes, (naja, da dames) en drinken op Toms verzoek wat bij het Hardrockcafe . Langzaam lopen we terug naar het hotel, onderweg opzoek naar een supermarktje ofzo. Geen idee hoe de locals hier aan hun eten en drinken komen maar er is werkelijk nergens een winkel met levensmiddelen te vinden. Wel de ene Mac, Wendy’s, of Burger king naar de andere. Eindelijk toch iets gevonden, zwaar bewaakt, waar we het e.e.a. kunnen kopen. Robert (neef die hier 20 jaar woont ) belt en we spreken af voor vanavond om samen te gaan eten.
Lekker naar het hotel terug, even verdwaald in de straten tussen de wolken krabbers maar uiteindelijk toch het Hyatt gevonden. Lekker een plons genomen in het zwembad, en wat gerelaxt.
Om 7 uur staat Robert voor de deur! Weinig veranderd na 20 jaar… Echte Amerikaan geworden! Na een warme begroeting rijden we kriskras door de straten van Miami. Hij kent de omgeving en vertelt over zijn leven hier. Hij is momenteel bezig als general manager om voor Zuma, een internationale restaurantketen (Japans) de vestiging in Miami te openen. Prachtige locatie aan het water in een trendy gebouw. Straks goed voor 300 plaatsen en zeer zeker een bezoek van Gordon Ramsey. We rijden naar Miami Beach en rijden stapvoets langs de boulevard waar het krioelt van de restaurants, mensen, en gave auto’s. We komen langs het huis van Versace en zien de plek waar hij vermoord is. We parkeren de auto en lopen naar het gezellige Lincolnroad . Een gezellige sfeer met winkeltjes, barretjes terrasjes en vrolijke vriendelijke mensen. Er lijkt wel een beetje een Frans/Italiaanse sfeer te heersen. We eten lekker en kletsen honderd uit.
‘S Avonds laat rijden we nog een extra rondje voordat we door Robert afgezet worden bij het Hyatt. Veel goede tips voor onze reis rijker en volgegeten gaan we slapen…

• 15 Augustus 2009 - 20:51

Ami :

met wat help van Jessica,kan ik eindelijk wat zien van jullie verslag. erg leuk erg fijn voor jullie graag meer weten en zien , heel veel plezier , doeiiiiii.

• 16 Augustus 2009 - 10:50

Renata:

He hallo allemaal,
    Heerlijk om jullie reis mee te volgen zo. Geniet ze... ik ben benieuwd wat er nog allemaal gaat komen...gr. Renata

• 16 Augustus 2009 - 10:54

Marion:

Ik volg jullie op de voet.
    Als ik mijn ogen sluit reis ik met jullie mee, en dat voor niets.
    Met deze prijzen, kunnen jullie een week langer blijven.
    Geniet maar lekker en de groeten maar weer.

• 16 Augustus 2009 - 14:13

Lizar:

HeeeHeee Allemaal,

Wat super leuk om zo jullie reis te kunnen lezen.
    Het klinkt echt super!!
    Heerlijk de sfeer en terasjes mensen en alles echt AMERIKA!!

Ik wacht met plezier op het volgende reisverslag!

Fijne dag morgen

Liefs