Dag 7 - Silver Springs - Reisverslag uit Silver Springs Shores, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Dag 7 - Silver Springs - Reisverslag uit Silver Springs Shores, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Silver Springs

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Silver Springs Shores

Maandag 27 juli

Vandaag staan de Silver Springs op het programma. Rond half 11 staan we in het rustige historische park en kopen een kaartje voor de boot met de glazen bodem. De omgeving is adembenemend, voor we op de boot stappen lopen we rond het prachtig water, je waant je echt in een Tarzanfilms . verderop de rivier zouden nog de nazaten van de apen uit de film leven. Ze dachten dat apen niet konden zwemmen en stopten ze op het eiland. De apen zij toch overgezwommen en leven nog steeds in het bos. Op verschillende plaatsen is het water helblauw. Dit zijn de plaatsen waar de bronnen zijn. Overal zwemmen prachtige vissen en grote schildpadden. Grote gekleurde watervogels zitten op takken .
We stappen in de boot, iedereen zit rond een grote glazen bodem en het water is ontzettend helder. We varen rustig de rivier af, ondertussen geeft de gids enorm veel informatie. De vissen en bronnen zijn goed zichtbaar en af en toe duikt er een grote schildpad onder de boot door. Prachtig…
De ranger vertelt over de films die hier zijn opgenomen. Naast de Tarzanfilms, in hier ook scènes uit de James Bond films oa Moonraker opgenomen. Hij heeft het specifiek over het gevecht met de Anaconda. De Anaconda uit de film zou echt geweest zijn maar door het koude water super sloom. Als we iets verder de rivier opvaren ligt er aan de kant een zwarte alligator heerlijk in het zonnetje. Ook achter onze boot verschijnt een prachtig groot exemplaar. De ranger waarschuwt ons niet te veel buiten de boot te fotograferen omdat deze jongens vanuit het water 1.50 m hoog kunnen springen. We volgen zij advies maar even op maar kunnen toch nog prachtige foto’s maken. Wat een gigantische prachtige beesten…
Even verderop is er weer een bron waar we op de bodem de resten zien van een kano van de Indianen, de oorspronkelijke bewoners van Florida. De Seminole Indianen waren de eerste inwoners van Florida maar rond 1800 kwamen de eerste pioniers. De indianen hadden tot die tijd een goed sociaal, politiek en religieus systeem ontwikkeld. Oorlog en ziekte als gevolg van kolonisatie zwaaiden dood en verderf onder de Indianen. De Amerikanen probereerden de Seminole te onderwerpen en zich hun land toe te eigenen. Dit leidde tot conflicten die meer dan 65 jaar zouden duren. In 1858 trokken de Indianen zich terug in de Everglades waar ze nog steeds wonen.
Op de bodem van een bron dus de resten van een kano, volgens de ranger 500 jaar oud. Als we terug varen varen we over de grootste bron. Op de bodem ook resten van een verschillende film sets, beetje jammer eigenlijk!
We lopen terug naar het hotel en pakken onze badkleding. In de omgeving zijn verschillende meertjes waar je heerlijk kunt vertoeven. We rijden een stukje en vinden zowaar een privé Strand! In het afgezette zwemgedeelte zwemmen scholen met vissen. Er is verder niks of niemand te bekennen. We zwemmen en relaxen een beetje, Sinan probeert nog een watervogel te vangen door hem te imiteren maar het was blijkbaar een slim exemplaar want deze rare vogel trapt er niet in.
Helaas gaat het een beetje regenen dus we gaan terug naar het hotel. In de buurt van Ocala is er een natuurlijk ook een mall waar we gaan shoppen.
We parkeren Lyon in de Starbucks en gaan even los…
Goed geslaagd gaan we na een paar uurtjes op zoek naar een restaurant. We vinden een super Amerikaanse BBQ & ribs tent waar we opnieuw heerlijk eten.

• 29 Juli 2015 - 10:21

Heidi:

Wat leuk om jullie updates te lezen en wat lijkt het me heerlijk om dit zo met elkaar te mogen ervaren. Heel veel plezier nog! X heidi

• 29 Juli 2015 - 16:13

Marion:

heerlijk en helemaal in de voorbereiding van onze trip naar Amerika, kei leuk.
    jullie hebben het fijn dat is wel duidelijk.
    geniet lekker.
    Ik heb gezellig met Lieke bij gekletst heel gezellig.
    groeten uit regenachtig Beek.

• 29 Juli 2015 - 21:54

Joop:

Sinan die een watervogel imiteert? Pas maar op, er zijn mensen voor minder opgepakt in de USA...

• 30 Juli 2015 - 21:16

Mam En Pap:

Wat een mooie reis maken jullie, de verslagen zijn erg leuk Karin.
    Met Bo is alles goed, morgen zijn we thuis en kunnen we Apjes sturen.