Dag 3 - Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu Dag 3 - Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Sinan, Lotte, Lyon, Karin Hest & Ural - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Daytona Beach

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Sinan, Lotte, Lyon, Karin

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Donderdag 23 juli.
Iets later wakker en Lotte en Sinan liggen al in het zwembad. We zwemmen even, zonnen even en na het douchen vertrekken we naar Daytona Beach. Daytona is bekend vanwege het 37 km lange strand en de vele hotels. Dit is een an de weinige stranden waar auto’s mogen komen. Vroeger hielden Louis Chevorlet en Henry Ford wedstrijden op het strand. Uiteraad is Daytona ook bekend van de races op het circuit. We rijden binnendoor naar de kust omdat we tijdens onze reizen veel willen zien en minder op tijd willen letten.
We verbazen ons opnieuw over de wegen, afstanden, billboards, het verschil tussen de rust en natuur en het schreeuwerige van de steden. Vooral als je een stad nadert word je doodgegooid met reclame. Overal vlaggen, kleuren, reclame, mensen met wapperende norden die je van alles willen verkopen. Daarna volgen de eet-ketens zoals Mac D, Burger King, Wendy’s, IHOP (ofwel international house of pancakes, jaja..) Kentucky fried chicken, Taco Bell, waffel house, Denny’s Subways Pizzahut en dan nog allerlei vage eettentjes… overal zijn ook mensen binnen ongeacht het tijdstip. Op de billboards opvallend veel reclame voor psysicians en lawyers “ Do you need help? Call Jack” “You Hurt? We flight!! “ en “ Car accident.. call Ben “. “ Got arrested, WTF… .. We will get you out, call Popo! “Een leuke uitspraak die we ook overal tegen komen is …………………….Ook zien we overal pawnshops, ze verkopen overal guns.
We zien auto’s rijden met de vlag van de Union, iets wat op dit moment hier toch erg gevoelig ligt. De Amerikaanse vlag zien we overal, bijna ieder huis, ieder t-shirt, ieder bedrijf, auto, of gebouw. Wat zijn wij Nederlanders dan toch lekker nuchter.
Aan de ene kant mag hier weinig, aan de andere kant erg veel. Met name in het verkeer kan veel. Links en ook rechts inhalen mag, rijden zonder helm doen ze bijna allemaal, veel ramen van auto’s zijn verduisterd, trucks hebben enorme pinnen die aan de zijkant uit de wielen komen (wielmoeren) als je te dichtbij komt ben je je been kwijt. Achter op trucks zitten mensen, als er een ongeluk gebeurt worden ze gelanceerd! Motoren hebben lange vlaggenstokken met de amerikaanse vlag erop. Levensgevaarlijk…
In Daytona beach rijden we toch maar niet met de auto het strand op, we willen het risico niet lopen dat we vast komen te zitten. We parkeren de auto en lopen het strand op. We lunchen bij een super gezellig strandtentje, drinken een wijntje en een cocktail uit een emmertje, lopen over het strand en de mooie Pier. Als we terug rijden is het al laat. We rijden naar downtown Orlando en willen daar een hapje eten. Als we daar rondlopen zijn er 100 barretjes maar vreemd genoeg geen restaurantjes…als we het ergens vragen worden we raar aangekeken. Downtown kun je overal lunchen en borrelen maar voor de restaurantjes moet je echt naar de rand van de stad. We rijden weer richting het hotel wat midden tussen de parken ligt en kunnen vervolgens uit honderden restaurants kiezen. We eten in een gezellige tent (eindelijk normaal eten) en gaan optijd slapen.
Orlando staat natuurlijk bekend om de pretparken maar we hebben er voor gekozen om deze niet te bezoeken. Overal om ons heen staan 8 banen, reuzenrad, en schreeuwerige reclames voor Disney World, Universal, Sea World, Discovery Cove. Wij willen graag de omgeving zien, parken kunnen we ook in Europa bezoeken.